Jump to content

Undrar en sak..


DizzY
 Share

Recommended Posts

Hallå, haha sämsta rubriken någonsin, jag vet! (kan någon komma på en bättre rubrik senare så får ngn admin gärna ändra!)

Det jag vill skriva är naturligtvis GTA V relaterat och är ang. en sak som hände mig idag.

Runt 13 tiden på onsdagen så finner jag en artikel på aftonbladet skriven utav Jonas Högberg, om just GTA V. Artikeln är väldigt vinklad och som alltid (nästan) så är det enbart den ena negativa saken efter den andra. Jag blev irriterad och tänkte "nejfan, nu ska jag slänga iväg ett mail och ifrågasätta saken." I brevet skrev jag att jag va trött på att alla journalister enbart vill se de negativa, dom lyfter inte upp alla bra saker med spelet, dom nämner inte att de kan va de dyraste spelet i historien och att dom troligen redan tjänat in produktionssumman på enbart förbokningarna.

Någon timme går, och jag slösurfa lite snabbt igen, kollade Aftonbladet igen och till min chock finner jag plötsligt en ny GTA V artikel med en mycket mer positiv vinkel där bl.a mina punkter lyftes (dock utan kredit till mig som påpekade detta för herrn.) Så min fråga är nu, tror ni att jag verkligen kan ha påverkat denna journalist att skriva en ny artikel eller va de bara ren slump?

här har ni första artikeln (negativa); Klicka här!

Här är mitt mail jag skrev som hastigast precis efter jag hittade artikeln vid 13 tiden;

Gta är ett spel, okej ? Spel är fiktion, och jag e så Jävla trött på era värdelösa artiklar som e helt utan substans och enbart fokuserar på de "dåliga" man kan göra i spelet. Ni ger ingen credit för va rockstar faktiskt skapat, världens dyraste spelproduktion som redan innan release tjänat tillbaka hela summan på över 277 miljoner dollar ! Och de beräknas sälja 25miljoner ex och de innebär inte att vi kommer ha massa influerade kriminella på gatorna, tvärtom tror jag. Spel som dessa gör nog att många får ut sina utlopp igenom spelen istället för att gå ut och ta ut de på ngn stackars oskyldig. Gör om gör rätt, våga sticka ur i din journalistik. Mvh Dennis

Och här är artikeln som dök upp ngn timme därpå; Klicka här!

Sen tänkte jag att denna tråd i allmänhet kan bli för diskussioner kring just negativa artiklar kring GTA..

thats it.. peace

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den först skrevs 2013-08-22, andra skrevs 2013-09-11.

Men absolut så tror jag du inspirerade honom att skriva en ny artikel, bra jobb!

Haha nu när du säger de så stämmer ju de ! Dock hade jag aldrig sett den första innan igår och de är ju mer mitt mail och nya artikeln som är de intressanta, de kan inte va ren slump ? Tkr såfall de är jävligt tråkig stil att inte ens svara på mailet oxå och berätta att han tog åt sig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har klagade en gång på att de angav "Halo" som världen bästa spel genom alla tider för "Halo" är så unikt och bra och det finns inget som liknar "Halo"

(Halo kanske är ett bra FPS, men unikt och bäst genom alla tider... nää, jag tror inte det)

Då skrev jag ungefär såhär till Aftonbladet: "LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL" pinch_1182596_0.gif

Sen skrev jag en egen spellista (top 5 genom alla tider och kategorier) och skickade in. Den listan blev publicerad med mitt namn och bild. :mf_doof:

Efter det hade någon spel-geek klubb hittat denna artikel och kontaktat och hyllat mig för en mycket bra lista!

Jag har även skickat in liknande saker till andra tidningar och fått med mitt namn.

Du bör ha Cred för "din" artikel!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inför varje GTA-släpp så skriver både Aftonbladet och Expressen om "hemskheterna" man kan göra i GTA, råna folk, döda folk, köpa horor osv..dom skriver helt enkelt det moralkärringarna vill läsa så det är inget nytt.

Sen när spelet har släppts och dom har fått testa så ger dom det högsta betyg, då skriver dom hur fantastisk hela spelvärlden är och allt man kan göra.

Dubbelmoral?

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...