Jump to content

Metro: Last Light


Vice.
 Share

Recommended Posts

Köpte det här igår. Trodde det var Open world men nej. Men det kan ju ändå bli bra. Ingen som spelat det och kan recensera det lite? Hittar ingen tråd om spelet konstigt nog

Metro är en serie jag följt sen många år tillbaka, både i bokform och spel.

Har själv inte spelat Last Light än då min dator står och samlar damm tack vare sommaren, men en vän till mig har hunnit nöta igenom det, och han lät ganska lyrisk efteråt.

Metro 2033 lyckades bra, så jag väntar väl mig något liknande av Last Light.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Vice ett tips om du vill förstå handlingen mer i spelet så rekommenderar jag dig att läsa Metro 2033 o Metro 2036 om jag minns rätt det står mer om handlingen där o förstår sen huvudstoryn bättre.

Metro 2033 och 2034 ;)

metro2033cover_1248340_0.jpggluchovskij-dmitrij-metro-2034_1248340_1.jpg

Och jag kan bara hålla med Agenten. De är två mycket bra böcker, väldigt fängslande!

Dock har Metro Last Light ingen koppling till boken Metro 2034, men är en egen fortsättning på Metro 2033, i samma "värld" som böckerna utspelas i.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar du inte reda på saker innan du köper spelen? rolleyes_1184336_0.gif

Spelet är ett utav dom bättre i år enligt mig. Galen stämning och intressant story.

Ah, du har rätt. Men är stressad småbarns förälder. =D

Men spelet är sjukt bra nu.Men jag har fått svårt med linjespel efter att jag kommit in på OW. Man känner sig låst.

Har spelat till kaptiel 10 i Metro Last Light gillade ettan och tvåan nu. Men Vice ett tips om du vill förstå handlingen mer i spelet så rekommenderar jag dig att läsa Metro 2033 o Metro 2036 om jag minns rätt det står mer om handlingen där o förstår sen huvudstoryn bättre.

Metro 2033 och 2034 ;)

metro2033cover_1248340_0.jpggluchovskij-dmitrij-metro-2034_1248340_1.jpg

Och jag kan bara hålla med Agenten. De är två mycket bra böcker, väldigt fängslande!

Dock har Metro Last Light ingen koppling till boken Metro 2034, men är en egen fortsättning på Metro 2033, i samma "värld" som böckerna utspelas i.

Har hört er snacka om de innan. Skall verkligen läsa dem. Verkar sjukt bra. Handlar den första om samma person som i spelet?

Finns de som ljudböcker?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, du har rätt. Men är stressad småbarns förälder. =D

Men spelet är sjukt bra nu.Men jag har fått svårt med linjespel efter att jag kommit in på OW. Man känner sig låst.

Har hört er snacka om de innan. Skall verkligen läsa dem. Verkar sjukt bra. Handlar den första om samma person som i spelet?

Finns de som ljudböcker?

Har inte läst Metro 2034 men spelet handlar om samma person som i både metro 2033 o last light samt boken Metro 2033 så är det samma huvudkaraktär. Om du inte har spelat genom Metro 2033 så gör det också så får du en ytterliggare inblick av det hela då en del flashbacks kommer från Metro 2033

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...