Jump to content

Problem med DirectX


NäästY
 Share

Recommended Posts

Provar att posta här då jag är lite av en noob på datorer. :>

Häromdagen skulle jag installera ett av mina gamla spel, The Godfather, då jag inte har spelat det på länge.

Men precis innan installationen börjar så får jag upp ett fönster som säger att jag måste uppdatera mitt DirectX till senaste versionen av 9.0c.

Sagt o gjort, tankar hem uppdatering för att upptäcka att jag redan har version DirectX 11. Uppdaterar ändå och provar om på nytt. Samma problem.

Någon som kan en lösning?

Har provat att kört setupfilen i kompabilitetsläge för Win XP/2000 då det är ett gammalt spel men det verkar inte funka. :(

Kör Win 7 Home Premium 64 bit om det gör någon skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provar att posta här då jag är lite av en noob på datorer. :>

Häromdagen skulle jag installera ett av mina gamla spel, The Godfather, då jag inte har spelat det på länge.

Men precis innan installationen börjar så får jag upp ett fönster som säger att jag måste uppdatera mitt DirectX till senaste versionen av 9.0c.

Sagt o gjort, tankar hem uppdatering för att upptäcka att jag redan har version DirectX 11. Uppdaterar ändå och provar om på nytt. Samma problem.

Någon som kan en lösning?

Har provat att kört setupfilen i kompabilitetsläge för Win XP/2000 då det är ett gammalt spel men det verkar inte funka. :(

Kör Win 7 Home Premium 64 bit om det gör någon skillnad

Enligt den här tråden så ska du kopiera över skivans innehåll till din dator. Sedan ta bort DirectX-mappen och öppna en .cfg fil där du tar bort en rad som nämner DirectX-versionen.

Here's what I did:

I deleted the DirectX line from the .cfg file, AND deleted the entire DirectX folder from the DVD copy folder. And bingo!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...