Jump to content

Windows Update kör en del uppdateringar mot min vilja!


I lol
 Share

Recommended Posts

Ja, eftersom jag kopplar upp till nätet via 3G/HSPA så bestämde jag mig för att sköta om uppdateringar manuellt,

för att undvika hög ping och låg överförningshastighet när jag håller på med något.

Så jag tog och deaktiverade Windows Update i kontrollpanelen.

Men nu efter att jag 'stängt av datorn/startat om' blev systemet ostabilt och 3G-anslutningen krånglade en hel del,

tog ett giant-leap från 170-240 ms till 700-3000 ms, överförningshastigheten hoppade upp och ner, samt ett antal random

disconnects i timmen. Tog för givet att det var fråga om någon trojan och sökte igenom processer och "service-program"

samt prövade skanna lite. Men fick inte det fixat.

Drog systemåterställning och noterade att en "kritisk" updatering av windows hade skett, mot min vilja! :o

Anyways, tog datumet efter uppdateringen, ingen skillnad, allt var fortfarande ostabilt.

Sen tog jag datumet före updateringen och allt blev som vanligt igen, tillbaks på 170-240 m/s (förutom på dagar då det är överbelastat.. -_-) :mellow:

Den installerades "07:37. 06.11.2011"

Så ja, vad beror den här uppdateringen på? Och finns det något sätt att stänga av det helt? För att undvika förvirring

om samma problem uppkommer igen.

Edit: Och det är inte första gången det uppdaterar själv, det har hänt sig åtminstone 1 till 3 gånger i veckan.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...