Jump to content

Komponentpaket.


Eudoros
 Share

Recommended Posts

Hej! Har planerat att uppdatera min hårdvara lite, så eftersom nytt ska in måste det gamla ut. Grejorna är rätt gamla och kanske inte så jättemycket att hänga i julgranen, och eftersom jag inte är så uppdaterad gällande värdet på dylika äldre komponenter så tänkte jag fråga er vad ni tycker man ska göra av dem.

Det känns ju lite tråkigt att bara strunta i dem då de trots allt är fullt fungerande komponenter, men samtidigt undrar jag om de verkligen har något egentligt värde om man ska försöka sälja dem. Är det ens värt att försöka?

Finns det inget värde i dem skeppar jag dem vidare till brorsan men visst hade det väl varit roligare att få lite kaffepengar för dem. Jag behöver inte ha kvar delarna som reservkomponenter.

Så till frågan: Hur mycket kan man tänka sig ta för grejorna om man ska försöka sälja? En utomstående källa tippade runt 1000-1500 spänn, är det alldeles för optimistiskt eller? Jag kan mycket väl spåna om helt hutlösa priser nu men jag är som sagt inte vidare hemma på värdet gällande liknande komponenter.

Nåväl, jag kanske slänger ut dem någonstans oavsett på test, men det vore ju skoj att veta om det är värt det ö.h.t.

Grejorna är:

Gigabyte ATI HD4850 ZL 512MB PCIE

Corsair 2gb (KIT) DDR2 800MHz/CL5/XMS2-6400

CPU Core 2 Duo E7400 2,8GHz/3MB/1066MHz/S775

Asus P5Q SE IP45 DDR2, S775

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1500 kan du absolut få sålt den där för, kolla på blocket så ska du se att det finns många rövarpriser, finns datorer sämre än din runt det priset. Exempel: http://www.blocket.se/stockholm/Intel_Dator_for_skolarbete_surf_osv_tex_36614954.htm?ca=17&w=3

Jag hade nog nästan dragit till med 2000 först för att se om någon nappar, om inte så kan du sänka till 1500. Under 1000 tycker jag inte du ska behöva gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...