Jump to content

Frozen Synapse


Jacker
 Share

Recommended Posts

Humble Bundle erbjuder just nu Frozen Synapse. Man betalar vad man vill för spelet och bidrar dessutom till välgörenhet. Och betalar man över genomsnittet, vilket i skrivande stund ligger på $4,58, får man en massa spel på köpet.

Se film:

Frozen Synapse är ett taktiskt, turbaserat spel som helt hållet bygger på taktiskt tänkande. Ingen tur - bara skicklighet. Den turbaserade biten har dock en ganska intressant twist. Istället för att man drar varannan gång så slår båda spelarna sina slag samtidigt och på så sätt måste man försöka förutse motståndarens kapacitet och möjligheter innan man slår sitt slag. Filmerna nedanför förklarar det lite mer ingående. Av det jag själv spelat kan jag säga att detta är ett potentiellt mycket beroendeframkallande spel och även något som skulle göra sig extremt bra i multiplayer.

I skrivande stund har Steam 50% rabatt på spelet, vilket gör att det ligger på 11,40€ (ord. pris är 22,40€). Erbjudandet gäller tills nu på måndag. I det priset ingår dessutom en extrakopia av spelet som man skänka bort till en vän. Helt och hållet prisvärt om ni frågar mig. Om inte annat stöder man iaf indieindustrin med lite stålar.

Redigerad av Jacker
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar ballt! Men det känns som att turerna blir ganska sega i multiplayer... happy_1182248_0.gif

Edit: Spelar med brorsan nu, trots det låga tempot är spelet riktigt intensivt. Däremot blir det, som jag förutspådde, ganska lång väntan mellan turerna.

När man väl kommit igång med multiplayer blir det ingen väntan ändå.. Man drar igång ett game, gör sin tur, är motspelaren inte klar drar man enkelt igång ett till game. Har man igång tre games eller liknande så behöver man aldrig vänta.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...