Jump to content

Tråden om livet


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

LIVET

Sitter här nu förbannad över hur allt är idag. Vilken syn föräldrar och äldre har på livet. Min inställning till hur livet ska vara är att man ska alltid ha kul. Och då menar jag inte slappa och inte bry sig om något. Jag menar att man ska göra som man själv vill och ha kul överallt. Även på jobb.

Mina föräldrars inställning till livet är så sjukt deprimerande att jag nästan spyr. Skulle aldrig kunna ha den inställningen dom har. Vakna, pissjobb, hem, laga mat, sova, vakna pissjobb, hem, laga mat sova. Ni fattar vad jag menar.

Är det bara jag som känner att det här är inget för mig, att ha en sån tråkig inställning. Klart att alla måste jobba, det förstår väl jag med. Men jag tycker det är viktigt att man har kul samtidigt. För mig är det viktigt att känna sig fri och alltid ha kul. Och den inställningen kommer jag alltid ha. Tänker inte sitta och säga att jobba är piss men alla måste till mina barn. Det känns bara deprimerande och man vill inte bli vuxen.

Hur tycker ni livet ska vara, hur skulle ni vilja att allting var? Har ni någon dröm ni inte vågar satsa på?

Det jag försöker säga är att jag drömmer om att leva ett kul liv, och inte det liv som alla har som standard. Det känns bara tråkigt och enformigt imo. Livet ska vara kul, skönt och fritt, det är det jag lever för!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett ganska så bra liv just nu, men det skulle kunna bli ännu bättre.

Jag bor hemma hos mina föräldrar fortfarande, för närvarandet. Jag får ju betala för mig nu för tiden,

men det är det värt. Jag får ett billigt boende, mat och alltid någon att prata med.

I sommar slutar jag en folkhögskola med inriktning film, som jag gått i två år.

Sen blir det bara att söka jobb.

Jag har inte haft ett tydligt mål för framtiden, förrän nu. Jag gillar musik och film lika mycket

vilket gjorde att jag kom på den genialiska idén att kombinera båda intressen och sikta mot att bli Filmmusik-kompositör... det är meningen med mitt liv :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...