Jump to content

Göra en nätverksbrygga


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Skulle behöva göra en nätverksbrygga mellan två datorer och är inte så haj på den delen. Vill gö en brygga från min dator till morsans dator då jag skulle behöva flytta över en fil på ca 6gb. Sökte på hennes dator via nätverk men då var man tvungen ha lösenord för att komma in.

Så tänkte är det nån som kan ge en beskrivning genom hur man ansluter min dator till hennes så man kan sitta flytta över filer mellan våra datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva göra en nätverksbrygga mellan två datorer och är inte så haj på den delen. Vill gö en brygga från min dator till morsans dator då jag skulle behöva flytta över en fil på ca 6gb. Sökte på hennes dator via nätverk men då var man tvungen ha lösenord för att komma in.

Så tänkte är det nån som kan ge en beskrivning genom hur man ansluter min dator till hennes så man kan sitta flytta över filer mellan våra datorer?

Du måste ändra säkerhetsinställnigarna.

Operativsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste ändra säkerhetsinställnigarna.

Operativsystem?

Jag sitter på XP home edition och morsan sitter på Vista business.

EDIT: Vet att farsan gjorde nåt liknande förut för länge sedan fast då hade bägge två XP och då var det nåt i nätverksanslutningar han gjorde.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter på XP home edition och morsan sitter på Vista business.

EDIT: Vet att farsan gjorde nåt liknande förut för länge sedan fast då hade bägge två XP och då var det nåt i nätverksanslutningar han gjorde.

Å nej! XP och vista är dom 2 sämsta operativsystem på att samarbeta!

Du ska i alla fall in på kontrollpanelen på båda datorerna, välj något i stil med nätverk. Kanske nätverks och delningscenter.

Vista: Där inne ska det nog finnas avancerade delningsinställningar. kanske måste du konfigurera ett hemnätverk. Dra ner alla säkerhetsinställningar till lägsta och välja att du ska kunna dela filer och mappar.

Xp: Välj att konfigurera ett hemnätverk och följ anvisnnigarna och välja att godkänna delning.

Har du tur fungerar det. Ni har inte lösenord till användarna? Kan hända att man måste ha lösenord, annars är det inte säkert vista godkänner det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...