Jump to content

System disabled?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hej kom nyss hem så skulle ja nu starta upp datorn och skulle skriva in lösenordet för att komma till windows loggan eller vad man ska säga. Så när jag skulle börja knappa in så vart det som att tangenten fastade så började det låta så jag testade att trycka på enter då får jag upp en ruta som står system disabled och börja tjuta som fan. Stängde av datorn testade igen samma sak igen gick in på biosen och skulle skriva lösenordet där samma sak igen. Stängde av datorn böt batteri i tangentbordet då helt plötsligt funka det? Börjar datorn ge upp nu?

Har inte hört nå andra konstiga ljud från datorn heller. Kan tillägga att det här är första gången det händer. Har stängt av datorn normalt utan att trycka in start/på knappen.

EDIT: Igen startade om datorn efter att jag har installerat nya drivrutiner hände samma sak så var tvungen att ta ur batterina igen och sätta i dem igen så funkade.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

xp?

Ja

@Kobbe: Vet inte riktigt hur det kan hjälpa mitt problem via att byta usb port men ska testa iallafall.

EDIT: Testade som du sa verkar funka nu kunnat starta upp datorn normalt nu 3-5 gånger. Men förstår inte hur USB porten kan va boven i detta.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...