Jump to content

Dlink DSL-504G problem


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Nu till grejen!

Jag har vid tidigare tillfällen nämnt flera gånger att min router är helt dum i huvudet!

Grejen är den att mitt uppe i nånting, mestadels spelande verkar det vara, så stänger routern av sig själv, eller rebootar med andra ord och det är jävligt irriterande. Till en början kunde det hända 1 gång i veckan, senare gick det över till 2 gånger i veckan. Nu 3 gånger om dagen minst.

Eftersom jag inte står för nätet, och min morsa vägrar byta router så vänder jag mig hit för att rådfråga vad som kan vara fel med våran kära router.

Vi har haft den sen vi skaffade bredband, vilket var nån gång under 2005 tror jag!

Vi har haft problem en gång tidigare med att vi fick begränsad anslutning och då var grejen den att AC-adaptern hade fått på käften och orkade tydligen inte ge tillräckligt mycket spänning till routern så den kunde ansluta ordentligt!

Men nu blir jag helt tokig, det är inte direkt skitkul att jag blir DC'ad mitt under en bossfight i WoW t.ex.

Ja ni förstår.

Så what to do med min router?

NVM, farsan trotsade morsan och köpte en ny router och nu är allt frid och fröjd!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...