Jump to content

Kamera-inköp


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Tjofräs mastodontforumet.

Tänkte ta o kolla upp om det är någon här som kan tipsa mig lite vad gäller kameror osv.

Jag vill köpa mig en systemkamera för att äntligen kunna ge mig ut och komma igång med mera seriöst fotande.

Det ska inte vara något jättedyrt men heller inte något jättedåligt.

Det ska alltså vara den perfekta nybörjarkameran med LITE mer än bara nybörjar grejer.

En enkel prisjakt sökning gav mig det här som billigast alternativ:

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemID=11372086

vad saknar den som kan vara bra att ha?

Ge mig så mycket tips som möjligt. kan väl lägga ut max runt 4000kr egentligen. Vill ju ha råd o köpa mig en TV också ;)

tack på förhand (vet ju att ni har ett intresse där ute. HJÄLP MIG!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad du kommer fota och om du kommer köpa mer objektiv till den. Inte så insatt om några andra än Canon egentligen.. 1000D är en fin kamera, om du siktar lite högre än det så finns 400D och 450D också.

MEN.., även om du är en nybörjare tycker jag inte att du ska satsa på 18-55 objektivet. Du kommer snabbt att känna dig begränsad så försök hitta ett alternativ som i alla fall tar dig upp till 100mm. Har själv ett 18-135 och det är grymt bra. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad du kommer fota och om du kommer köpa mer objektiv till den. Inte så insatt om några andra än Canon egentligen.. 1000D är en fin kamera, om du siktar lite högre än det så finns 400D och 450D också.

MEN.., även om du är en nybörjare tycker jag inte att du ska satsa på 18-55 objektivet. Du kommer snabbt att känna dig begränsad så försök hitta ett alternativ som i alla fall tar dig upp till 100mm. Har själv ett 18-135 och det är grymt bra. :)

Jo jag har forskat lite smått i det där med objektiv eftersom att flickvännen vill ha ett nytt till sin kamera men ärligt talat inte fått nån ordning på det. (nu tänkte vi ta o gå en fotokurs ihop o lära oss så mycket vi kan.)

Men ska titta på de du tipsa om. Hittade en Canon tror jag för drygt 4000 som kanske vore något. Har inte kvar länken men det var ett alternativ ganska högt upp i prisjakts lista om man valde att ha mer än 8mp och sorterade på pris.

Svårt att hitta paket med andra objektiv än 18-55 verkar det som så får ta o köpa till ett helt enkelt. I framtiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag har forskat lite smått i det där med objektiv eftersom att flickvännen vill ha ett nytt till sin kamera men ärligt talat inte fått nån ordning på det. (nu tänkte vi ta o gå en fotokurs ihop o lära oss så mycket vi kan.)

Men ska titta på de du tipsa om. Hittade en Canon tror jag för drygt 4000 som kanske vore något. Har inte kvar länken men det var ett alternativ ganska högt upp i prisjakts lista om man valde att ha mer än 8mp och sorterade på pris.

Svårt att hitta paket med andra objektiv än 18-55 verkar det som så får ta o köpa till ett helt enkelt. I framtiden ;)

Ibland är det billigare att bara köpa Kamerahuset också och sen ett bra objektiv till det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...