Jump to content

Att byta stereo i bilen.


R2D2
 Share

Recommended Posts

Just nu har jag bara CD och radio i bilen vilket gör att jag måste ha en radiosändare för att få ljudet från min antika ipod (som snart ska bytas ut mot någon sorts telefon) in i stereon. Det blir massa krångel med frekvenser hit och dit vilket inte är något jag har lust med.

Så jag tänkte köpa en sådan här eller något liknande så att jag kan plugga in ljudet i aux-ingången och med lite tur kanske också använda usb-uttaget som strömkälla till en laddare.

Hur svårt är det att byta egentligen? Jag har hört att det kan vara lite svårt om bilen har en stereo som kom med bilen (då behöver man tydligen köpa sladd-"harness" (engelska) och sådant men eftersom min bil redan har fått stereon utbytt en gång (till en pioneer eller vad det nu är) så kanske det inte ska vara så svårt. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag bytte stereo i min bil så satt det en Saab-Original (antik sak med radio + kasett). Det var helt enkelt bara att dra ut den, lossa alla kablar (fick gräva lite djupare för att lossa de sista), sedan koppla i de nya kablarna och sedan sätta skjuta in den nya stereon.

Var lite orolig innan eftersom jag kan noll om stereosaker, men det var inte svårt alls! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här är helt klart värd om man ska köpa ny stereo!

CD/DVD/Radio

3.5" skärm

Bluetooth

Minneskortsplats

3xlågnivå

USB

1014_big_1183976_0.jpg

Edit:

Kan tipsa om Blekinge Bilradio (butik).

Dem är jävligt kunniga på området, och väldigt bra service.

Mailar man nån fråga dagtid så svarar dem på typ 10 minuter.

http://blekingebilradio.nordicshops.com/

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm jo har funderat i sådana banor. Får se hur det slutar, just nu är ljudet så dåligt att jag tvingas ha hemmastereosub i bakluckan bara för att inte dö i tårar av hur brutalt kasst det låter. Att lägga stora pengar på en huvudenhet känns bortkastat :P

Men det är ju 30 dagars öppet köp på clas ohlson så om ljudet verkligen blir jättemycket sämre med deras billiga huvudenhet är det mycket möjligt att jag byter till något bättre (men då får jag nog uppgradera högtalare och rubbet samtidigt vilket kanske eller kanske inte känns värt).

Tack i alla fall! Åker och inhandlar stereon imorgon, uppdaterar när allt är klart :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, har funderat lite på det också. Blir klurigt med kabeldragning bara :S

Köpte i alla fall radion idag och det var hur lätt som helst att byta! Låter sämre än den förra verkar den inte göra så det blir nog bra sen när slutsteget är tillbaka och fronthögtalarna inte längre behöver jobba själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...