Jump to content

Hjälp min mamma med sin dator


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Min mamma har ett litet problem med sin dator.

Eftersom jag inte är så insatt i Windows längre så ska jag försöka förklara bra.

Under deras semester gick datorn sönder, på något sätt.

När man startade datorn så fick man den där "rutan" där man kunde välja lite olika saker + Starta Windows normalt. Ni förstår nog vilken jag menar.

Efter den "rutan" så får man en bluescreen där det står att någon fil saknas eller är trasig för att kunna starta windows. Filen skulle ligga i system32/root eller liknande.

Mamma har varit ganska duktig på datorer så hon tog saken i egna händer och installerade ett nytt operativsystem vid sidan av och kunde då starta datorn. Efter ett litet tag så verkar inget alls fungera.

Det mamma vill innan hon formaterar hela datorn är att komma åt sina favoriter och outlook-adresser.

Kan hon på något sätt komma åt dessa i felsäkert läge eller genom DOS?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Min mamma har ett litet problem med sin dator.

Eftersom jag inte är så insatt i Windows längre så ska jag försöka förklara bra.

Under deras semester gick datorn sönder, på något sätt.

När man startade datorn så fick man den där "rutan" där man kunde välja lite olika saker + Starta Windows normalt. Ni förstår nog vilken jag menar.

Efter den "rutan" så får man en bluescreen där det står att någon fil saknas eller är trasig för att kunna starta windows. Filen skulle ligga i system32/root eller liknande.

Mamma har varit ganska duktig på datorer så hon tog saken i egna händer och installerade ett nytt operativsystem vid sidan av och kunde då starta datorn. Efter ett litet tag så verkar inget alls fungera.

Det mamma vill innan hon formaterar hela datorn är att komma åt sina favoriter och outlook-adresser.

Kan hon på något sätt komma åt dessa i felsäkert läge eller genom DOS?

jag det ska va möjligt.

sånt sitter under username/favoriter.

vet inte om jag inte kommer lite försent til tråden emen jag får ett svart rektangel som täcker övra halva sidan så datumet och själv inlägget syns inte först tills man trycker på citera..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...