Jump to content

Blue screen vid start uppen


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hejsan jag har stött på ett sjukt störande problem skulle stänga av datorn igår så trök jag in av/på knappen för ingeting hände vilket jag insåg nu var ett stort misstag. Skulle starta upp datorn imorse allt gick normalt tills jag kom till XP laddnings skylten där får jag Blue Screen hela tiden kan varken komma in i felsäkert läge felsäkert läge med nätverk eller felsäkert läge med kommandotolk. Så jag tänkte men jag formaterar om datorn då funkar inte heller.

Så här ser det ut:

När jag försöker formatera datorn så står den stilla och ingeting händer när man kommer till denna ruta

Och Gizmo försökte hjälpa mig men där lyckades vi inte. Jag har googlat runt men hittar inge hjälp full information om detta.

Vad har jag för utvägar? Vi kan skippa med att skicka in den på lagning då datorn är 4 år gammal. Om det inte finns andra alternativ så får jag slänga ut 500kr på en ny hårddisk.

EDIT: Jag kan tillägga att jag skiter i vad som försvinner från hårddisken bara jag får det att funka.

Btw kan tillägga när jag startar upp datorn så kommer det 2 klick ljud från hårddisken snabba klick samma ljud kommer mellan åt vid start av formateringen. Ibland kan det hänta att det inte hörs nå klick ljud

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...