Renard Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Jag har precis fått tillbaka mitt internet efter några veckors uppehåll. Under tiden att vi var utan så har jag fått låna mobilt bredband av polare och då varit tvungen att koppla upp mig på andra nätverk än mitt eget. Nu när internet är tillbaka så kommer jag in på mitt gamla nätver utan problem... på datorn that is. Men när jag ska koppla upp mitt PS3 på mitt gamla nätverk så ber den mig om min "WPA key", eftersom nätverket är skyddat. Nu är grejen den att jag inte har någon aning om vad mitt nätverk har för nyckel! Går det att ta reda på på något sätt i datorn? Står det på något papper som jag har tappat bort? Hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Jag har precis fått tillbaka mitt internet efter några veckors uppehåll. Under tiden att vi var utan så har jag fått låna mobilt bredband av polare och då varit tvungen att koppla upp mig på andra nätverk än mitt eget. Nu när internet är tillbaka så kommer jag in på mitt gamla nätver utan problem... på datorn that is. Men när jag ska koppla upp mitt PS3 på mitt gamla nätverk så ber den mig om min "WPA key", eftersom nätverket är skyddat. Nu är grejen den att jag inte har någon aning om vad mitt nätverk har för nyckel! Går det att ta reda på på något sätt i datorn? Står det på något papper som jag har tappat bort? Hjälp! Ditt lösenord till nätverket...När man skapar ett nätverk så får man bestämma detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Ditt lösenord till nätverket...När man skapar ett nätverk så får man bestämma detta. Så WPA key är det lösenordet jag själv kom på när jag skapade nätverket? Inte tex: WS54K-83JI-XX3D eller något liknande? Oj, det lösenordet har jag nog glömt i så fall. Går det att fixa nytt lösenord i så fall, om jag inte kommer på lösenordet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Du har två alternativ. 1) Koppla din dator med en RJ-45-kabel (nätverkskabel) till routern och ta bort / byt WPA-nyckel. 2) Klicka på resetknappen på routern och använd hoppas på att 'password' funkar. - Clemenza Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Eller kolla under routern om det står nån kod där. Brukar finnas ett förangivet som står på ett klistermärke Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Återställ routern och sätt ett nytt lösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts