Jump to content

Hjälp Logiken att köpa en ny dator!


Logiken
 Share

Recommended Posts

Hellu. :)

Nu är det så att jag har tröttnat på min burk, GRYMT mycket eftersom den inte vill spela spel med mig längre. :D

Så jag letar efter en bra dator som kan spela dom nya spelen (Som GTA IV, shattered Horizon osv.." som är ute på marknaden.

Budget: Mju.. 4000-5000? Kan höjas till 6000-7000 om det behövs.

Mycket för pengarna om vi säger så.

Thx! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, 5 000 kr ger ju inte högprestandamonster. Men här har du ett alternativ.

Byta grafikkort till XFX HD5770 1GB för strax under 1 600 kr vore inte helt galet.

Ogillar du högljudda datorer kan jag rekommendera den kylare som Kepap köpte i sin tråd.

Vill du ha lite mer oumf i processorn finns Phenom II X4 925.

Har du några grejer från din nuvarande sugdator du kan spara? T.ex. DVD, hårddisk eller chassi. Det gör en hel del när budgeten är stram.

post-848-1277724056_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

%7Boption%7Dhttp://upload.snelhest.org/images/100628spec.png%7Boption%7D

Kan du vara lite hygglig och säga vad vi ska ändra på?

Om vi ska byta graffet osv..

Whaddaya mean? Du kan ju testa att byta grafikkortet och se om du blir nöjd med enbart det, men det finns inte så mycket kraft i den där. Bara hårddisk, DVD, chassi och eventuellt nätaggregat som är möjligt att spara då resterande delar är borta från marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
BuMp

[url="http://www.greattech.se/product.html/gamer-value-i25?category_id=10

Är denna bra?

Ska spela GTA IV och MW2, klarar den shattered horizon?

Man kan ju skrolla ner och välja vad man vill ha, någon som kan hjälpa?

Funderar just på hur passa bra den kommer att fungera i GTA 4. För det första gillar GTA 4 1GB minne på grafikkortet och för det andra gillar GTA 4 4 kärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Budgetprocessor på en död plattform, för lite minne och dåligt med grafikminne. Du skulle snart igen bli tvungen att uppgradera processorn och då är alternativen antingen helt borta från marknaden eller säljs till överpris. Ibland är det bättre att lägga ut lite extra från början.

Great Tech vore inte mitt förstahandsval som leverantör heller, vem vet hur dessa beter sig när (om) något går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...