Jump to content

Oljeläckan i mexikanska golfen


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

En kolumn i dagens SvD. Dåligt formulerat av mig.

Väldigt dåligt, särskilt som kolumnisten inte använder 'disponibla' någonstans i samband med den siffran. Och som sagt - de tretton miljarder du pratar om är deras kostnader hittills. Vidare upprensningskostnader kommer gravt överstiga det, och sedan undrar jag varför kolumnisten inte pratar något alls om kommande skadestånd och stämningar.

Javisst, jag listade bara de ekonomiska konsekvenserna för företaget.

Ja, det är lite det som är problemet. Hur mäter man arters utplåning i pengar? Eller år av environmental våldtäkt på golfen? Eller de människoliv som förolyckades när Deepwater Horizon gick under? BP har orsakat förluster som inte kan ersättas i pengar, så det är viktigt att man inte låter diskussionen fastna där.

Jag är helt säker att några arter dör ut på grund av detta. Flera arter om dagen dör trots allt ut vanligtvis i naturen.

...så det är okej att utrota arter, eftersom att de ändå försvinner naturligt varje dag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut inte. Varför skulle det vara det?

Det lät som det var det du menade...

---

Synd tycker jag att det inte kostade oljebolaget mer, de hade gärna fått gå i konkurs eftersom det de sysslar med är att vara satans hantlangare.

Måste oljan ta slut innan man fattar att det är katastrofalt för miljön att elda den i motorer? Lobbyister (betalade av BP och co. (nu gissar jag)) kommer förmodligen se till att så blir fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...