Jump to content

photoshop


Vice.
 Share

Recommended Posts

Vill ha photoshop men vet inte vilken version. Finns ju hur många som hels och det är rena grekiskan för mig. Vill bara ha photoshop basic om det finns. Har aldrig använt det och måste lära mig, så jag vill inte börja med värsta high tech grejen.

Tipsa gärna om version här i tråden eller via---> pm. <---- ( :P ) tusen tack på förhand//Vice

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Photoshop Creative Suite X antar jag att du är ute efter.

Byt ut X till valfri siffra mellan 1-5 beroende på vilken version du vill ha.

1 är äldsta och 5 är senaste. Skillnaden på dem är väl i stort lite extra funktioner och mjukare design.

Om du vill förstå Photoshop lite bättre så förklaras det på deras egna hemsida: Adobe.com

Här kan du testa vilken utgåva som passar dig bäst: Test!

Om du behöver guider eller liknande för att lära dig så finns Photoshop Bible och Photoshop Top Secret, som är min personliga favorit!

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Photoshop CSX antar jag att du är ute efter.

Byt ut X till valfri siffra mellan 1-5 beroende på vilken version du vill ha.

1 är äldsta och 5 är senaste. Skillnaden på dem är väl i stort lite extra funktioner och mjukare design.

Om du behöver guider eller liknande för att lära dig så finns Photoshop Bible och Photoshop Top Secret, som är min personliga favorit!

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Photoshop är faktiskt ganska enkelt att lära sig, men galet svårt att bemästra. Googla upp några guider på det du vill göra dom första gångerna du använder det (bleka dina tänder, lägga till en köttätande robotmutant i bakgrunden, göra någonting transparent etc) så kommer du snart att förstå vad alla verktygen är bra för och hur du kan använda dom på bästa sätt! Lycka till! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte du ska fixa en gammal version för att dem skulle vara enklare.. Möjligen att Photoshop Elements är det men det ska inte vara några större svårigheter att hitta i Photoshop CS5 om du följer lite guider.

Wi Zi Mu: Creative Suite innehåller allt som Adobe har gjort, Illustrator, Bridge, Flash, Photoshop. Iof så kan ju Vice. välja vid installationen vad han vill ha.

Illustartor är något som funkar fint tillsammans med Photoshop. Rita något snittsigt, in i photoshop, fixa lite lager, Voilá!

Edit: Vice. - en annan bra guidesida är www.moderskeppet.se - på svenska dessutom. :P

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...