Jump to content

Sony Vegas på bärbar dator?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hej!

Nu när jag har formaterat datorn och installerat nästan alla program igen så blev jag lite osäker på Sony Vegas...

Jag hade Sony Vegas Pro 8 innan jag formaterade men jag hade enorma problem med det eftersom det laggade hela tiden, segade ner hela datorn och så vidare. Så nu vill jag gärna ha hjälp av någon som är kan sånt här: Finns det nån bättre version av Sony Vegas (behöver inte vara Pro) som kommer att flyta bättre än vad Pro 8 gjorde? Eller finns det till och med något redigeringsprogram som funkar bättre än Sony Vegas (förutom det skitdåliga Windows Movie Maker) på bärbara datorer?

Min dator:

HP 550

Windows XP Pro SP3

Intel Celeron 550 2.0 GHz

0.99 GB RAM

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, då vet jag inte riktigt.. Att redigera HD tar ganska mycket kraft, tror inte att nått program kommer funka så bra på den laptopen tyvärr

Okej, eller enda kravet är väl att filmer ska kunna sparas i HD, finns det ingen version/program som i alla fall funkar bättre än Sony Vegas Pro?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Skriver i den här tråden då jag tycker att det känns onödigt att skapa en ny:

Idag har jag redigerat en film hela dagen, och vad tror ni händer när man trycker på "Render As"? Inte ett skit! Det stannar på 0% hur länge man än väntar, upplevde aldrig detta problem i Vegas Pro 8 men tydligen är inte Pro 9 samma sak? Blir så förbannad när det inte funkar efter att ha redigerat sedan tidig morgon! :P

Kan någon hjälpa mig? Går detta problem att fixa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...