Jump to content

Texthjälp till affisch


chucky.swe
 Share

Recommended Posts

Tjena! Håller på med ett litet projekt men jag har kört fast stort i vad det ska vara för text.

Tänk er ungefär skolan i Ondskan, snobbigt, överklass osv. Den här skolan lär ut den blivande makteliten att bli känslokalla individer som inte drar sig för att t.ex avskeda 300 pers på en liten syltfabrik i smålandstrakten och ändå kunna sova gott om natten!

Texten som jag hittat på är:

Det är med stort nöje som skolledningen hälsar Dig

välkommen till Lukasbergsskolan för en exklusiv möjlighet

till en vidare utveckling av Dig själv.

Skulle behöva någonting i den stilen alltså. Tanken är att texten ska fyllas av extra ordinära ord cirka 11 rader (3 just nu)

w1buxg_1154064_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...av Dig själv. På Lukasbergs Skola lär vi dig, med ytterst utstuderade och pedagogiska metoder, hur du skall uppföra dig i livets alla situationer. Efter dina 3 år på vår anrika och högst respektabla skola kommer du vandra ut i arbetslivet som en god och stark ledare, med rätt hållning och de bästa av värderingar.

Lite inspiration om inte annat :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...av Dig själv. På Lukasbergs Skola lär vi dig, med ytterst utstuderade och pedagogiska metoder, hur du skall uppföra dig i livets alla situationer. Efter dina 3 år på vår anrika och högst respektabla skola kommer du vandra ut i arbetslivet som en god och stark ledare, med rätt hållning och de bästa av värderingar.

Lite inspiration om inte annat :w000t:

Tack så mycket! Den där skall jag spåna vidare på!

"...för en möjlighet till vidareutveckling av Dig själv." eller "...för en möjlighet att vidareutveckla Dig själv."

Edit: Extraordinära sitter också ihop.

Tackar! :w000t:

Kan ju vara särskrivet också.

"VIDARE utveckling av dina färdigheter" låter väl som ett ganska vanligt uttryck?

vidareutveckling finns inte inlagt i Chromes ordlista i alla fall :)

fel av mig! :w000t:

Borde det inte vara ett skiljetecken(utropstecken eller punkt) efter "Lukasbergsskolan"?

...sedan ska det självklart vara vidareutveckling i ett ord.

Dessutom står det "Lukasbergsskolan" i texten men "Lukasbergs skola" ovanför densamma.

Ja, stressade ihop en text på någon minut bara, så det är fel. Likaså med extraordinära, stressad stavning helt enkelt.

... Lukasberg. Försöker du svartmåla Lundsberg? :lol:

Namnet är helt taget ur luften, en fiktiv plats helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...