Jump to content

Aktivera Aktivitetshanteraren i Windows fucking Vista


Maimstream
 Share

Recommended Posts

Hej GTAsajtare!

Min dator är knäpp. Jag kommer inte åt aktivitetshanteraren, vilket jag gärna skulle vilja göra. Först googlade jag och trodde att jag skulle kunna få en lösning, men det fick jag inte. Dessa lösningar har jag försökt med:

http://eforum.idg.se/topic/193313-hur-man-...xp-vista-del-i/

Metod 1 gör vad den ska, men fungerar inte. När jag försöker med metod 2, att starta regedit.exe, så kommer detta upp:

[Window Title]

Registereditorn

[Content]

Redigering av Registret har inaktiverats av din administratör.

[OK]

Och det är väl det jag har hittat överallt, typ på Windows grejsida och på Flashback. Öh, så är det något virusgrej eller så som håller på? Och vad kan jag få tag på som kan ta bort det gratis, om det finns något? Snälla hjälp mig! Jag är administratör som den enda användaren på min dator!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haft de problemet på XP och då var de virus, kan bara tipsa om att formatera om.. Har du tur har nån annan en lösning
Om jag gör en såndär skiva som Windows alltid tjatar om att jag ska göra (men som jag inte har gjort för att jag inte haft en skiva att bränna in det) i nuvarande tillstånd, kommer då den här antiaktivitetshanteraren att följa med och hemsöka min dator för alltid? Eller är det bara att köra på?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag gör en såndär skiva som Windows alltid tjatar om att jag ska göra (men som jag inte har gjort för att jag inte haft en skiva att bränna in det) i nuvarande tillstånd, kommer då den här antiaktivitetshanteraren att följa med och hemsöka min dator för alltid? Eller är det bara att köra på?

Hmm.. Vilken sorts skiva tjatar den om? Nån sorts backup?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Vilken sorts skiva tjatar den om? Nån sorts backup?
Den slutade nu bara för det, men tidigare så kom det alltid upp en ruta när jag startade datorn om att jag borde göra en imagefil blabla. Nåväl. Jag hittade Packard Bell Revocery Management nu, där det finns ett alternativ att skapa en CD med fabriksinställningarna. Kan jag använda en sån skiva efter att jag har formaterat om datorn?

Edit. Jo, alltså det handlade om en backup. Och det var Recovery Management. Men om jag hellre vill ha XP på min dator, behöver jag skaffa ett nytt för att det var Vista? Alltså, hemma hos min familj har dom en återinstallations-CD med XP på som medföljde till någon dator, och mina förra laptop var det förinstallerat på så jag behövde ju inte ange någon nyckel eller så ifall jag formaterade datorn och använde återinstallations-CD. Kan jag göra så från Vista till XP , eller inte?

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...