Jump to content

Tag-funktion för topictitlar


VickeX
 Share

Recommended Posts

Skulle det vara möjligt att införa en funktion att införa ett tagsystem för trådtitlar? Ungefär som de nuvarande icon11_1133986_0.gificon12_714337_0.gificon13_861575_0.gificon14_783408_0.gif, men istället med tags för t.ex konsoll (för spel) eller liknande?

De skulle inte behöva vara så enkelt som att lägga till bilder vid smileysarna och de där ikonerna, utan man skulle kunna ha en drop-down-meny brevid textboxen där man skriver trådtiteln, där man då får välja mellan olika tags.

Som PS2, PSP, PS3, Xbox, Xbox 360, "HJÄLP", "FRÅGA" eller vad som nu kan tänkas behöva...

Would work?

Kom och tänka på det efter den här posten av Mathias:

Är det verkligen så många trådar/ämnen som tas upp?

På sin höjd att det skulle kunna komma ett 'Dator & Teknik -> Konsoller' Sedan skrota alla officiella trådar där och ha någon regel eller i alla fall uppmaning att om det inte framgår tydligt i namnet skriva vilken konsoll det gäller i en "tag".

Ex:
[PS3]-Läser inte skivor.

Skulle man göra forum som ska innehålla även spelen för konsollerna blir det kaos. Ska vi ha 3-4 trådar för alla de spel som släpps för "alla" konsoller?

Skulle man göra underforum för alla (tre) stora konsolltillverkare (Sony, Microsoft och Nintendo) så är vi antagligen nere på ett så litet antal trådar / underforum att 'Mobiltelefoner' ska ha ett, eller varför inte 'Portabla Musikspelare'... det blir 5 underforum bara det. Visst är underforum ett verktyg som finns för att användas, men jag tror bara det blir skevt vad som ska hamna vart och dessutom skapas det inte tillräckligt med trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte direkt om detta skulle vara en bra idé... Många skriver inte nya trådar när dom får problem med ett spel utan dom går ju till den Officiella tråden istället... Visst kanske skulle det skapas fler trådar då men jag tror inte det...

Ditt svar passar inte ihop med idén :angry:

---

Jag tycker att det är en bra id´e.

I forum som "Modding" och "Stunting" i GTA-delen hade det varit bra att kunna visa vilket spel det tillhör. I ett eventuellt konsollforum, eller i befintliga Dator & Teknik skulle det passa bra att se om en tråd handlar om en viss konsoll eller mobiltelefoner osv.

Jag tror dock med på att göra vissa sådana ikoner som redan finns beroende av vilket forum man postar i. Så att det finns relevanta sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...