Jump to content

Raketer/smällare


filipcombat
 Share

Recommended Posts

Hur tror du det skulle bli om man hade 45/45 saltpeter och socker och resten crackingballz(eller vad dom heter)???:angry:

Smällare å smällare, men du kan göra rökbomber av salpeter och socker, har för mig att man blandar det 30/70 sedan maler man det i en mortel.

Annars

SVEA

Säljer svea smällare??

Det har jag aldrig hört.

Eller gör dom det?

Redigerad av filipcombat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp riktig salpeter (KNO3, finns på akvariesidor. Det på ICA är värdelöst). Skikta sedan ihop det med florsocker. Om det är såna där gröna bollar du menar så kan du öppna upp dem och blanda i innehållet. Pressa ned i en burk med ett tomtebloss som stubin.

En kille i min förra klass sålde sånna, det är jäkla "drag" i dom. Vi drog av en sån i en snökoja och man kunde se röken 1 kvarter därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte mins fel, så frågade du om raketer också..

Jo, det gjorde jag.

Jag undrade vilka som säljer dom billigaste raketerna och pyro osv...

Förresten vet ni kanske vad som är flygkrut i Tigerraketer?

Skulle vilja försöka göra en egen stor raker från en powerking (250cl).

Typ ta burken sen skära bort där man driker ur.

sen lägga i dom där gröna bollarnas krut i den blandning med något annat spräng krut.

Sen lägga flyg krut från några tigerraketer :lol:

Sen göra något stopp i slutet (Innan ska man göra så att stubinen ligger innan man börjar)

Tror ni det skulle funka :D

Redigerad av filipcombat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det gjorde jag.

Jag undrade vilka som säljer dom billigaste raketerna och pyro osv...

Förresten vet ni kanske vad som är flygkrut i Tigerraketer?

Skulle vilja försöka göra en egen stor raker från en powerking (250cl).

Typ ta burken sen skära bort där man driker ur.

sen lägga i dom där gröna bollarnas krut i den blandning med något annat spräng krut.

Sen lägga flyg krut från några tigerraketer :lol:

Sen göra något stopp i slutet (Innan ska man göra så att stubinen ligger innan man börjar)

Tror ni det skulle funka :D

Satsa hellre på att börja med vanliga patronsmällare så att du få lite känn på allt innan du börjar med något så stort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satsa hellre på att börja med vanliga patronsmällare så att du få lite känn på allt innan du börjar med något så stort.

Ett varningens ord dock. En kille som jag känner fick en bit utav en tomhylsa djupt i vaden, rakt igenom ett par tjocka jeans. Så ta rejält avstånd och skydd, och smäll dessa långt borta från allt som kan ta skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett varningens ord dock. En kille som jag känner fick en bit utav en tomhylsa djupt i vaden, rakt igenom ett par tjocka jeans. Så ta rejält avstånd och skydd, och smäll dessa långt borta från allt som kan ta skada.

Sant, de kan vara livsfarliga. Under mina "vilda" år smällde vi en sådan på en lärares brotrapp så stakade själva hylsan sig flera centimeter in i husväggen. Vi sprang. :D

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart kan man köpa patronsmällare?? Eller gör man dom själv?Av vad då?

Man gör dem själv.

Edit: Kom på att man kanske inte ska sprida "kunskapen" kring sådana här saker så här. Iofs är det nog itne så svårt att googla fram men mitt samvete glatt inte vara snällt om något dumt hände.

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...