Jump to content

Demon's Souls (PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Om ni inte har hört talas om Demon's Souls så är det inte så konstigt. Det har varit väldigt tyst om spelet, mycket lite reklam och dessutom så släpps det inte i Europa. Men som tur är så är det regionsfritt så man kan köpa det Amerikanska på t ex Spelbutiken för normalpris (Soundtrack och Art-book ingår).

Rätt konstigt att spelet har varit så anonymt för samtidigt är det kritikerrosat och älskat av alla som har spelat det. 9-9,5 av 10 i betyg från de flesta och ska vara svårt att sluta spela.

Många jämför det med Shadows of the Colussus fast med mycket mer action.

Spelet sägs vara det tuffaste, hårdaste RPG på många år och ska vara omöjligt att klara utan att dö en massa gånger. Men även döden är en del av spelet och spelet fortsätter efter man har dött och det är genom att dö som man blir starkare.

Dessutom så har spelet gigantiska bossar.

Spelet har också Co-op (upp till 3) samt ett Onlineläge som expanderar spelet och möjligheten att spela mot varandra genom att gå in i en annans spel och anfalla den.

En cool sak är att när man spelar spelet online så hittar man blodfläckar från när andra spelare har dött och kan med dem se hur de dog. Man kan också ibland se spöken från andra spelare hur de gjorde i olika sitvasioner.

Dessutom kan spelare lämna hintar och medelanden på väggar och golv och hjälpa andra spelare på så sätt. Spelet är alltså ett tufft spel så när man t ex klarat en tuff boss så kan man lämna ett medelande om hur man bäst besegrar den osv.

När man dör har man möjligheten att gå in i en annan spelares spel för att få tillbaka sitt liv genom att antingen hjälpa den att besegra en boss eller genom att försöka stjäla den andra spelarens själ.

Spelet är Japanskt men det finns inga delar av Japansk traditionell RPG i det utan påminner mer om västländska RPG. Faktum är att spelet finns bara på Engelska då utvecklarna aldrig gjorde en Japansk-språkig version pga att många japaner föredrar de Engelskspråkiga versionerna.

Spelet är en spirituell uppföljare till de klassiska King's Field spelen och utvecklas av samma team men har annas ingen koppling till dem. Beslutet gjordes att göra ett helt nytt spel istället för att göra ännu en uppföljare pga rädsla att hamna i ett gammalt mönster.

I spelet skapar man sin egen hjälte, utseende, kön, färdigheter osv. Man kan välja mellan 10 olika klasser och de 8 stats att sätta poäng på avgör hur bra man är på t ex magi osv.

Spelet är rätt stort. 5 platser som alla är uppdelade i varse 16 banor. Alltså 80 banor.

Handling: Kungariket Boletaria's Kung, Allant XII, är maktgirig och sammla själar för att bli mer mäktig. Men en dag vaknar The Old One, en urgammal varelse som lever på människors själar, och då lägger sig en mörk dimma över kungariket. I dimman finns det fullt med mäktiga själslukande demoner och de flesta av invånarna har förlorat sin själ, blivit galna och anfaller de som fortfarande är vid sitt sunda förnuft. Många mäktiga krigare ger sig in i dimman för att vara den som räddar riket och få evig berömmelse men ingen återvänder.

Men en dag kallas en champion för att rädda riket.

Trailer

Trailer 2

Gameplay Walkthrough 1: Getting Started

Gameplay Walkthrough 2: PS Network

Jag är väldigt sugen på det här spelet. jag har bara hört bra saker om det. Jag ska nog deffinitivt skaffa det. :D

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart ett köp när priset har sjunkit några hundralappar. :D

En liten varning bara. Det ryktas om att de flesta affärer bara har fått in spelet i små mängder. Spelbutiken har redan sålt slut på dem och väntar nya 20 Oktober.

Eftersom spelet inte släpps i Europa så finns risken för att det sedan blir näst intill omöjligt att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En liten varning bara. Det ryktas om att de flesta affärer bara har fått in spelet i små mängder. Spelbutiken har redan sålt slut på dem och väntar nya 20 Oktober.

Eftersom spelet inte släpps i Europa så finns risken för att det sedan blir näst intill omöjligt att få tag på.

Jo jag såg det, då blir det svårt. För inget spel är värt 600 kronor. Men om det å andra sidan tar slut så kan jag ju inte skaffa det alls. :/

Svårt som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad bra. :ermm: Jag har troligen inte råd att köpa den innan dess ändå. :P

Haha, bara att vänta och hoppas på att priset sjunker några snäpp. :)

Har förövrigt läst mycket om spelet på flashback, och det verkar vara precis lika bra som det ser ut! Ps3:spelarna på Flashback brukar vara rätt kräsna om jag minns rätt, men det här spelet får lovord på lovord på lovord på lovord i den officiella tråden.

Det bådar mycket gott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet. :ermm: Jag har också bara hört bra.

Fast ett par Gameplay videos jag såg var hemskt tråkiga. Men sedan så var den som spelade också väldigt tråkig. Han hade en höglevlad karaktär som anföll svagare fiender med direktdödande magiattacker helatiden. Bara samma attack dessutom. Jätte tråkigt att se på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet. :ermm: Jag har också bara hört bra.

Fast ett par Gameplay videos jag såg var hemskt tråkiga. Men sedan så var den som spelade också väldigt tråkig. Han hade en höglevlad karaktär som anföll svagare fiender med direktdödande magiattacker helatiden. Bara samma attack dessutom. Jätte tråkigt att se på. :)

Haha, det låter ju inte så skoj. :P

Men så kommer det ju inte vara när man börjar, eftersom spelet är grymt svårt så kommer man inte kunna gå runt och direktdöda fiender hur som helst. Snarare tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...