Jump to content

Gaming-klubb?


VickeX
 Share

Recommended Posts

Hej. Hur ska man göra för att få reda på om det finns en lokal spelklubb i sin stad? Hade varit ganska schysst att kunna gå någon stans i veckan eller månaden och få hänga med folk i sin stad som gillar spel lika mycket som en själv.

Att googla hjälper inte så bra då "Foppaland" är en rätt liten stad. Jag vet att det funnits någonting liknande förut iaf, då jag sett en lokal förut. Den finns dock inte klar längre. Men någonting liknande måste väl finnas?

Centrum med butiker här är väldigt litet egentligen, och ändå finns där två tv-spelsbutiker så nog finns det gamers i våran stad iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Hur ska man göra för att få reda på om det finns en lokal spelklubb i sin stad? Hade varit ganska schysst att kunna gå någon stans i veckan eller månaden och få hänga med folk i sin stad som gillar spel lika mycket som en själv.

Att googla hjälper inte så bra då "Foppaland" är en rätt liten stad. Jag vet att det funnits någonting liknande förut iaf, då jag sett en lokal förut. Den finns dock inte klar längre. Men någonting liknande måste väl finnas?

Centrum med butiker här är väldigt litet egentligen, och ändå finns där två tv-spelsbutiker så nog finns det gamers i våran stad iaf.

Finns det sådana fortfarande? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Starta upp en själv vetja. Ta lite initiativ, sätt upp flyers eller snacka med dina polare.

Har funderat på det. Hittar jag ingenting efter möjligtvis lite kontakt med kommunen eller spelbutiker så kan jag ju alltid börja tänka lite mer seriöst på om det skulle fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på det. Hittar jag ingenting efter möjligtvis lite kontakt med kommunen eller spelbutiker så kan jag ju alltid börja tänka lite mer seriöst på om det skulle fungera.

Vet inte vilken inriktning eller årskurs du går, men skulle det inte kunna fungera som projektarbete i trean?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vilken inriktning eller årskurs du går, men skulle det inte kunna fungera som projektarbete i trean?

Jo, visst. Det skulle kanske funka. Synd bara att allting går helt åt helvete här då gymnasiet jag går på måste läggas ner och vi (åk 2 och åk 3) slungas iväg till de kommunala gymnasierna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Jag och några vänner har startat upp en förening för LAN och gaming.

Jag fick MVG i projektarbetet och föreningen lever än, för i helg kommer vi faktiskt ha LAN igen, så helt dött är det inte :o

Däremot är det ett slutet LAN. För medlemmar enbart, men med gratis inträde. Vi har några tusen liggandes på banken och vi fick ett så pass bra pris att hyra lokalen så vi tänkte bjuda på det här LANet :D

Först var det inte änns tänkt att göra en förening.

Det började med att vi skulle arrangera ett LAN i sporthallen, och det slutade med att vi fått sponsorer för det mesta.

400 burkar dricka, 80 flaskdrickor, 50 burkar monster, 20 burkar burn och 50 powerade att sälja på plats. Alla pengar för försäljningen och överbliven dricka fick vi behålla själv.

Lokalen fick vi hyra gratis, detsamma med bord, stolar och uppkoppling. Så inträdet fick vi oavkortat.

Från kommunen fick vi även två servrar, rätt gamla men dem duger då till en del. Vi fick dessutom behålla dem.

Så det är ganska stor chans att lyckas hitta intresse hos lokala butiker osv om du ska starta upp något.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...