Jump to content

Rambo V: The Savage Hunt (2011)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Vissa har säkert hört att nästa Rambo film skulle byta genre men jag tror att ingen väntade sig det här.

Från början var det rapoterat att storyn skulle handla om Rambo's kamp för att rädda sin dotter från en extrem kult. Senare ändrades det till att han skulle rädda henne från human Trafficing istället.

Men nu har det hela tagit en gigantisk vändning sedan Stallone blivit fassinerad av boken Leviathan av James Byron Huggins.

(Ska vara en officiell promo till filmen men jag är lite tveksam)

John Rambo kallas in till en Black Ops grupp för att jaga en blodtörstigt genetisk varelse som har rymt från en militär installation. Ett genetiskt försök att skapa den perfekta soldaten genom expriment på ett barn som tränats sedan födslen för att döda och släppa lös vilden som alla har innom sig och visa människans mörkaste sida. Rambo står inför sin värsta kamp hitils då varelsen är kall och hänsynslös men samtidigt väldigt intelligent och gör allt för att överleva.

Filmen kommer att utspela sig runt skogarna som första filmen utspelade sig.

Filmen kommer vara en lös filmatisering av boken Leviathan av James Byron Huggins.

Nu kan ju storyn ändras igen men den här är storyn som är nu efter att Rombo 5 fick green light att börja produceras. Först rapporterades det att det var super-soldater som det handlade om men Stallone själv har rättat det med att säga att det är inga super-soldater som i Universal Soldier utan "a mutated creature that was a government experiment".

Källa 1 Källa 2

Länk till voicemail meddelandet från Sly där han förklarar att det handlar om en varelse och inte en super-soldat. Han ger en intresant beskrivning av varelsen.

Så vad säger ni om Rambo's intåg i Sci-Fi/Skräck genren och blir en monster jagare?

Personligen var jag först tveksam men det hela låter mer och mer intresant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tycker jag inte ens att dom skulle gjort den förra, men den vart ändå helt ok, hjärndöd action.

Men jag hoppas ju att dom ändrar tillbaks till human trafficing handlingen, det kan bli intressant att se hur dom tar upp det.

Blir det den här handlingen lär jag inte se filmen, eller det kommer inte bli prio ett iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...