Jump to content

Se bilderna "live" på datorn


RavenE
 Share

Recommended Posts

Finns det något program som gör det möjligt att se bilderna på datorn, direkt efter att bilden är tagen i kameran?

Alltså: Kopplar kameran till datorn -> Tar en bild -> Bilden syns i programmet i datorn -> Tar en ny bild -> Osv.

Har för mig att jag sett ett sådant i ett klipp/reportage någonstans. Verkar vara sjukt smidigt för att kunna sålla bort bilder som inte blir bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något program som gör det möjligt att se bilderna på datorn, direkt efter att bilden är tagen i kameran?

Alltså: Kopplar kameran till datorn -> Tar en bild -> Bilden syns i programmet i datorn -> Tar en ny bild -> Osv.

Har för mig att jag sett ett sådant i ett klipp/reportage någonstans. Verkar vara sjukt smidigt för att kunna sålla bort bilder som inte blir bra.

Det finns, vi poträtt så brukar fotografer avända sådant tror jag. Men det är mer något som beror på kameran, et speciellt mode(?) Som man sedan behöver ett program till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns, vi poträtt så brukar fotografer avända sådant tror jag. Men det är mer något som beror på kameran, et speciellt mode(?) Som man sedan behöver ett program till.

Jo det misstänker jag också. Tvivlar på att min D40 skulle fungera med ett sådant program.

Inget du vet namn på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan väl inte vara så svårt att programmera ihop ett sånt program? När man tar ett foto så hamnar bilden i kamerans minne eller hur? Istället för att kameran ska spara det i minnet så kan man (i mitt huvud) koppla kameran till datorn så att bilden sparas direkt på datorns hårddisk och sen programmerar man ihop något - Automatic File Detection", märker av när en fil hamnar i mappen och visar upp den direkt.

Eller? :ermm:

Programmering for dummies,

If New 'File' In 'Folder' Then

Display 'File'

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...