Jump to content

över 288km/h i gta 4?


Animalstunt
 Share

Recommended Posts

Du kan få en bil att gå in princip hur fort som helst, men för att göra detta måste du öka både motorns styrka och max farten, jag fick up infernus i ca 420 km/h... Så omöjligt är det inte :)

Bara 420... n00b :P

Ontopic: Tänk också på att det finns olika bra hastighetsmätare. Alla säger inte rätt och vissa har en maxgräns. Minns i Gta Sa så kunde en hastighetsmätare som högst mäta just 250 km/h men igentligen så var hastigheten typ 900 km/h.

Men det är ju som Joe Dirt säger, du måste balancera accerelation, top hastighetn och motorstyrka och även hjules grepp på marken kan vara ett tips att ändra så du inte bara står och spinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
vad använder du för program för att ändra sånt?

Finns ett program som heter "GTA Handling editor" (om jag inte är helt ute och cyklar nu). Jag har inte testat det än efter uppdateringen men det använde jag lite innan. Dock förstod jag det inte. Jag råkade få en lastbil att svänga med bakhjulen istället för framhjulen. xD Vore fräckt om jag lyckades få upp hastigheten till runt 300km/h med NRG motorcykeln.

Edit:

Nu hittade jag ett program som faktiskt fungerade. Jag försökte ändra hastigheten på "Shafter" i GTA IV till runt 330 km/h. Jag har nämligen moddat in en BMW M5 där så det är därför. :P Men jag försökte också ändra bromskraften rätt mycket för att man ska hinna stanna. Ingenting utav detta fungerade. Toppfarten för mig blir bara 287 km/h med den hastighetsmätarmodden jag har. Vad ska jag mer ändra för att få det ordentligt?

Bild: http://data.fuskbugg.se/skalman01/-shafter.jpg

Behöver jag en annan hastighetsmätare?

Har jag gjort något fel?

(Jag har inte ändrat allting i handling.dat filen. Det jag har markerat med rött har jag själv ändrat)

Redigerad av daekol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...