Jump to content

Behöver lite hjälp


Regius
 Share

Recommended Posts

Hej allihop

Jag hoppas de finns någon som kan hjälpa mig ja har nyss inskaffat ett xbox 360 och skulle vilja skappa ett nätverk så ja kan föra över music filmer och annat till mitt xbox men ja gör som consolen säger och ja har kollat lite på guider men ja får de inte till att funka och dom flesta guider e för vista och ja har xp så dom funkar inte riktigt, efter mycket trixande har ja nu fått nätverket att skicka och ta emot packet men som sagt mitt xbx hittar inget ip och ja kan inte komma in eller skicka filer till consolen på nått sätt någon som har några tips eller vet vad ja ska göra ? (har fixa media player 11 som guiderna och xboxet säger men de fnkar fortfarande inte.... )

tack för att ni läst och hoppas någon kan hjälpa =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej allihop

Jag hoppas de finns någon som kan hjälpa mig ja har nyss inskaffat ett xbox 360 och skulle vilja skappa ett nätverk så ja kan föra över music filmer och annat till mitt xbox men ja gör som consolen säger och ja har kollat lite på guider men ja får de inte till att funka och dom flesta guider e för vista och ja har xp så dom funkar inte riktigt, efter mycket trixande har ja nu fått nätverket att skicka och ta emot packet men som sagt mitt xbx hittar inget ip och ja kan inte komma in eller skicka filer till consolen på nått sätt någon som har några tips eller vet vad ja ska göra ? (har fixa media player 11 som guiderna och xboxet säger men de fnkar fortfarande inte.... )

tack för att ni läst och hoppas någon kan hjälpa =)

Du kan inte skicka över music till din Xbox. Men du kan strömma (streama) över muskm och film från en dator med Windows Media Player 11.

Om det inte funkar kolla följande:

1. Att inte brandväggen stoppar WMP 11

2. Att du har delat med dig av din musik i WMP11

[Library -> Media Sharing -> (bocka för "share my media") -> Sedan ska du kunna få välja vilke enheter (som din dator hittat) som du ska dela media med]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tackar de funkar men nu har ja ett nytt problem ja kan inte koppla mitt xbox till internet på grund av att ja har 3g uppkoppling vilket betyder att ja inte kan få media updaten ja laddade ner den andra patchen för looks och lte annat i hop om att media delen skulle va där men nej så e de någon som vet hur man kan få tag i media updaten så man kan bränna den och lägga in den på xboxet eftersom man inte kan kolla på några filmer alls nästan utan den ^^

medelandet ja får är 51-C00DF236 '-.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Har lite knas med en växellåda på en ZX9R -98.

Har precis renoverat lådan och bytt 3:ans och 5:ans kugghjul på utgående axel gaffeln som håller 3:ans kuggghjul.

Problemet som jag hade innan renoveringen är som bortblåst, men jag har fått ett annat problem. Nu hoppar 3:ans växel ur vid motorbroms. Inga problem när jag belastar 3:an, men när jag slår av så hoppar den ur.

Vad kan va fel, hur fungerar lådan??

Mycket tacksam för eventuella tips och förklaringar

//Guran

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Har lite knas med en växellåda på en ZX9R -98.

Har precis renoverat lådan och bytt 3:ans och 5:ans kugghjul på utgående axel gaffeln som håller 3:ans kuggghjul.

Problemet som jag hade innan renoveringen är som bortblåst, men jag har fått ett annat problem. Nu hoppar 3:ans växel ur vid motorbroms. Inga problem när jag belastar 3:an, men när jag slår av så hoppar den ur.

Vad kan va fel, hur fungerar lådan??

Mycket tacksam för eventuella tips och förklaringar

//Guran

Wtf?

Är det en bot eller en idiot? eller en parodi för att ingen här skulle veta vad i helvete han snackar om? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Har lite knas med en växellåda på en ZX9R -98.

Har precis renoverat lådan och bytt 3:ans och 5:ans kugghjul på utgående axel gaffeln som håller 3:ans kuggghjul.

Problemet som jag hade innan renoveringen är som bortblåst, men jag har fått ett annat problem. Nu hoppar 3:ans växel ur vid motorbroms. Inga problem när jag belastar 3:an, men när jag slår av så hoppar den ur.

Vad kan va fel, hur fungerar lådan??

Mycket tacksam för eventuella tips och förklaringar

//Guran

Well, detta kan bero på flera anledningar, antingen så har synkroniseringsringen slitits ut eller så är den av... Går den fint på 4:an eller är det likadant där?

BTW: Fel jävla tråd du :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...