Jump to content

Velvet Assassin (PC, XBox 360)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Inspirerat av den berömda franska World War II spionen/sabotören Violette Szabo. Spelet är ett Sneak'em Up liknande Splinter Cell.

Spelet utvecklas av det lilla okända indipendent företaget Replay Studios och blir deras andra spel som släpps.

Man spelar Violette Summer, en ung Engelsk kvinna som i hemlighet är en spion och sabotör för de allierade i Frankrike. Efter att blivit dödligt sårad ligger hon döende på ett sjukhus och far in och ut ur medvetandet där hon drömmer om sina forna strider och uppdrag i hennes liv.

Trailer 1

Trailer 2

Young Musik Video

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Jag har precis klarat spelet. Rätt bra och intresant och den visar verkligen en mörk bild av Nazi-tyskland som få spel vågar. Visst, den har sina svagheter också. Som Spliner Cell så är det ett Sneak'em Up som går ut på att smyga sig på fiender och blir man upptäkt så har man lite chans att klara sig Frustrerande svårt mot slutet. men jag är glad att jag har spelat igenom det för det var också en trevlig spelupplevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...