Jump to content

XIII: The Conspiracy


DizzY
 Share

Recommended Posts

asså, jag är inte 100% men nästan. såg trailer på denna film som står i titlen. och det slog mig genast att det va någon koppling mellan filmen och spelet som har samma titel! och detta spelet va jag sjukt kär i när de kom ut. överklass ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat. grovt djup story va det, och grafiken va i typ serieteckning så det gjorde det mer speciellt. alla gilla ju tyvärr inte detta, men jag rådiggade det!

iaf, spelet går ut på (i kort sammanfattning) att man vaknar typ upp, inget minne alls. inte ens ditt eget namn. blir jagad nästan direkt. för man mördat presidenten eller något sånt. och så ska du genom spelets gång komma på vem du är. allt du har på dig är kläder och en tatuering där de står just "XIII".

spelet är asbra enligt mig! (det släpptes btw 2003 till pc,xbox,ps2(som jag hade)

här e lite små videos; Game Trailers

här är film trailern (ska se filmen ikväll!); Trailer

haha, vet inte syftet med denna tråd egenligen. men jaa... hahaa xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föll aldrig riktigt för spelet och är inget fan av cel-shading så nää..

Trailern ser verkligen ut som Bourne Identity vs. Shooter.

det va hela skönheten med spelet enligt mig. ser barnsligt ut, men ändå va de så blodigt typ! ;)

älska när man t.ex kasta kniv så kom de sånna typ flashbilder efter varann tills träffen eller ngt :D sweet! :teehee:

jag har hittills aldrig spelat ett spel med så bra story på faktiskt. spelet blev fätt underskattat, och det va jävligt störigt eftersom det slutar som de kommer en uppföljare, MEN det fanns inte pengarna till det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det va hela skönheten med spelet enligt mig. ser barnsligt ut, men ändå va de så blodigt typ! ;)

älska när man t.ex kasta kniv så kom de sånna typ flashbilder efter varann tills träffen eller ngt :D sweet! :teehee:

jag har hittills aldrig spelat ett spel med så bra story på faktiskt. spelet blev fätt underskattat, och det va jävligt störigt eftersom det slutar som de kommer en uppföljare, MEN det fanns inte pengarna till det :P

Spelet bygger på de 5 första volymerna av serietidningarna. Därför är där inget riktigt slut.

Det ska, föresten, släppas på DVD i Sverige 2009-01-28 och har sedan Premiär i USA i nästa månad. (Den hade smygpremiär i Frankrike redan förra året)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...