Jump to content

Nyss köpt gta IV (pc)


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Hej, köpte IV från steam igår och har ett par frågor.

1. Har läst mycket om grafik buggar och nya patcher, vad behöver man ladda ner för att få spelet att funka bra/bättre?

2. Vart skriver man in cd-keyn för att kunna spela online? Det kommer upp en ruta där det står att man ska skriva in den när spelet frågar om den.

Men det har inte kommit upp något om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, köpte IV från steam igår och har ett par frågor.

1. Har läst mycket om grafik buggar och nya patcher, vad behöver man ladda ner för att få spelet att funka bra/bättre?

2. Vart skriver man in cd-keyn för att kunna spela online? Det kommer upp en ruta där det står att man ska skriva in den när spelet frågar om den.

Men det har inte kommit upp något om det?

Grattis först och främst.

1. Nej, med steam så får du spelet med den senaste patchen, när det kommer en ny patch så kommer Steam och tanka det automatiskt. Både bra och dåligt. Med Gta Sa så var det dåligt för att efter patchen så kan man inte modda.

2. Du har allt redan via steam, så du behvöer inte skriva in något. Speler är länkat till DITT konto, ingen annan kan logga in på din dator och spela spelet (förutsatt att denne inte har köpt spelet.)

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på en till sak. Fast det här angår mitt grafikkort.

När man ställer in inställningarna ser man ju i siffror hur myket minne som används.

Men på spelet står det att jag har max a 950MB men mitt grafik kort är på 2GB. (HD4780 x2)

Varför är det bara 950 då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...