Jump to content

Styring till fots, går det att ändra? (PC)


lucky101
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jag har precis startat köra gtaiv och styrningen när man är till fots känns så onaturlig på PC.

Själv är jag van med vanlig FPS styrning och WOW. Men styrningen här är dubbel, trycket man på väntster och vänder med musen så blir effekten bubbel.

Jag har inte hittat något sätt att ställa om det. Är det något jag missat eller blir jag tvungen att leva med den för mig onaturliga styningen? Det skulle vara skönt om man kunde "strafa".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Jag har precis startat köra gtaiv och styrningen när man är till fots känns så onaturlig på PC.

Själv är jag van med vanlig FPS styrning och WOW. Men styrningen här är dubbel, trycket man på väntster och vänder med musen så blir effekten bubbel.

Jag har inte hittat något sätt att ställa om det. Är det något jag missat eller blir jag tvungen att leva med den för mig onaturliga styningen? Det skulle vara skönt om man kunde "strafa".

Blir effekten bubbel? >_< ... Ehhh.. Jaha...

Hursomhelst, borde väl finnas nåt i options?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta att trycka på vänster o använd bara musen för att styra då... de kanske hjälper

Doh!

Blir effekten bubbel? :P ... Ehhh.. Jaha...

Hursomhelst, borde väl finnas nåt i options?

Tryck vänster och gubben vänder sig åt vänster och går sen i en stor cirkel. Kamera vinkeln följer inte genast med. Jag vill dock gärna se vart jag är på väg.

Vill du se åt vänster och använder musen för det samtidigt som du trycker vänster så vrider du gubben "dubbelt". Så att flytta sig sidledes är mer omstädligt än det borde behöva vara.

Vad jag skulle vilja ha är strafing på A och D.

Om jag hittat det i options hade jag varit glad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...