Jump to content

Fel vid installation


Great
 Share

Recommended Posts

Hej

Köpte GTA Iv til pc när det släpptes och har sen dess försökt installera det på datorn, men får det inte att fungera :lol:

Har kollat så att min dator klarar av spelet dock bara på minimum kraven men då borde det ändå vara spelbart.

problemet är då jag ska installera så kommer det upp en ruta : " Your system is incompatible with %P please follow the link below for more information"

Då jag klickar på linken kommer jag till en sida där man kan uppgradera sitt Windows XP till de olika servicepacken. Kruxet är att jag har Vista på min dator

Någon som vet hur jag ska gå till väga för att få det att fungera?

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick inte att uppdatera, men hur som helst så ska det funka med home edition

Home edition med SP1 var det väl?

"Supported Operating Systems

* Windows Vista (plus Service Pack 1)

* Windows XP (plus Service Pack 3)

plus DirectX 9

plus Microsoft .NET Framework 3.5"

Eller har jag missat något?

Redigerad av VenoM
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte hur jag ska göra, för enligt testerna som jag gjorde på nätet så står det att den ska klara av Vista Home Edition. Service Pack 1 är väl bara en beta version en så länge?

Nej, SP1 gick ut stable för typ... ett par månarder - ett halvår sen? Så betan är long gone.

Edit: Kolla rockstars hemsida, det jag länkade, där står det tillochmed SERVICE PACK 1.

Redigerad av VenoM
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha jätteroligt ^_^ Jag har redan tagit hem en version men den funkade inte för språken inte stämde överns, tar hem en på nytt nu får se vad som händer.

Kan heller inte registera mitt Windows live Id, så fort jag klickar på join now så finns inte sidan.

Den länken jag postade, resultat nummer två, svensk SP1. :lol:

Ytterligare en som inte kan regga sig på live? Vilken sida går du in på?

Redigerad av VenoM
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...