Jump to content

Problem med Rockstar Social Club


RavenE
 Share

Recommended Posts

Eftersom man tydligen inte kan(?) spara spelet utan att vara inloggad till Social Club så ska jag registrera mig där.

Allt går bra, tills jag når sidan där man ska länka datorn till deras server typ, så att dom ska kunna kolla hur mkt jag spelar osv. Jag har provat med två olika mailadresser nu, och ingen av dom fungerade. När man ska logga in med sitt Live-ID så klagar den på att det inte finns, även fast jag registrerade mig för en minut sedan med den mailen.

Hjälp mig!

Edit: Det är detta som kommer upp när jag försöker logga in:

Live Account Linking

A LIVE Gamertag was not found with the current Live ID. Please press the button below to sign out and then sign back in again with a different Live ID.

Problemet löst!

Hade inte registrerat mig på http://www.gamesforwindows.com och därmed inte gjort en gamertag. Men nu är det länkat! <_<

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske dum fråga. Men var på http://www.gamesforwindows.com registrerar man sig?

/A

Eftersom man tydligen inte kan(?) spara spelet utan att vara inloggad till Social Club så ska jag registrera mig där.

Allt går bra, tills jag når sidan där man ska länka datorn till deras server typ, så att dom ska kunna kolla hur mkt jag spelar osv. Jag har provat med två olika mailadresser nu, och ingen av dom fungerade. När man ska logga in med sitt Live-ID så klagar den på att det inte finns, även fast jag registrerade mig för en minut sedan med den mailen.

Hjälp mig!

Edit: Det är detta som kommer upp när jag försöker logga in:

Live Account Linking

A LIVE Gamertag was not found with the current Live ID. Please press the button below to sign out and then sign back in again with a different Live ID.

Problemet löst!

Hade inte registrerat mig på http://www.gamesforwindows.com och därmed inte gjort en gamertag. Men nu är det länkat! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag klickar på den där länken kommer jag till en felaktig sida.

Looking for something at Xbox.com?

The page you tried could not be found. You may have used an outdated link or typed the URL incorrectly.

You may find what you're looking for here:

Det är allt som kommer upp, med andra ord kan jag inte regga mig där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt, sidan funkar för mig. Testa annars http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=76017

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det går helt enkelt inte att logga in för mig, jag har skaffat ett gamertag samt en profil på Rockstar Social Club. Länkat min gamertag till mitt Live ID men det går endå inte att logga in. Vad har jag gjort fel?

1-3_1067311_0.jpg

I spelet när man försöker ladda profilen, efter att man skrivit in Live-ID och lösenord.

2-1_1067311_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu då vettefan vad man ska göra, lite lätt frustrerande när man för engång skull har köpt ett spel och det inte vill fungera..

Men för dig är det bara att starta spelet, skriva in din mail & lösen sen spela? För det ska vell inte vara något annat man måste göra?

Redigerad av KennethL
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går inte att registrera ett social club konto för mig. Väljer användarnamn, en bild, skriver in info.. lösen o allt. Sen när man tar confirm på steg 4 så kommer det typ "sorry we couldnt process your application" eller något sånt skit!

Gjorde samma sak för mig, men jag skippade 4:an och gick till länka konto sidan (tror det var 5:an). Iallafall, det ska gå...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde samma sak för mig, men jag skippade 4:an och gick till länka konto sidan (tror det var 5:an). Iallafall, det ska gå...

Ne, 5an är helt grå, så det går inte att gå direkt till den.

"Sorry!

An error occurred while processing your request."

får det HELA tiden oavsett om jag kör firefox eller internet explorer. Sämsta jävla release jag varit med om på länge. Vill ha tillbaka mina pengar och att spelet slutar lagga som jag spelar på en nintendo gamecube.

Redigerad av Hartassen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Om man använder ett Live konto istället för ett Offline konto måste man börja om spelet då?

Är det ett seperat konto?

Är det så du menar? isåfall du förlorar alla sparade spe och achivments för det är ju ett helt annat konto.

Men du kan börja använda ditt offline konto för att gå online, kanske att du måste byta namn innan du börjar (ifall det är taget). Men annars ska det gå, tror det står join LIVE och det kostar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det ett seperat konto?

Är det så du menar? isåfall du förlorar alla sparade spe och achivments för det är ju ett helt annat konto.

Men du kan börja använda ditt offline konto för att gå online, kanske att du måste byta namn innan du börjar (ifall det är taget). Men annars ska det gå, tror det står join LIVE och det kostar inget.

Okej, jag var kanske lite otydlig.

Jag har klarat ca 35-40% på ett offline konto. Jag reggade ett windows live ID igår för att försöka mig på dessa achievments som finns. Så jag undrar om jag kan använda mitt online konto och spela den sparningen som är gjord offline eller måste jag börja om?

Det blev kanske ännu rörigare nu.. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag var kanske lite otydlig.

Jag har klarat ca 35-40% på ett offline konto. Jag reggade ett windows live ID igår för att försöka mig på dessa achievments som finns. Så jag undrar om jag kan använda mitt online konto och spela den sparningen som är gjord offline eller måste jag börja om?

Det blev kanske ännu rörigare nu.. :)

Jahaaa, det skall gå. Alltså du använder det offline konto du har och gör det till ett online kono, Det skall gå utan att förlora sparningar.

Alltså:

**********************

Konto1 Offline

Detta kontot har ju sparningar

konto2 online

inga sparningar men online tjänst.

***********************

Om det är så här så kan du INTE köra på ditt sparade spel, om offline och online är 2 seperata konton. Men:

*********************

konto1 offline -> konot1 till online

Alltså göra om konto1 till online

*********************

Då kan du köra på ditt sparade spel OCH spela online samt få achiments. Men du ska ju kunna få achivments även om konton är offline :(

Aja, förstår du? :mf_doof:B)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...