Crusader Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Nån som har prövat spelet? Själv har jag bara testat demot (som var åt skogen för kort) och jag fann det rätt underhållande. Spelet utspelar sig i ett alternativt Europa under World War II (där magi existerar och allt är mer Japansk-manga designat) där man spelar en liten grupp soldater under deras uppdrag. Uppdragen verkar bestå av att man ska ta ut en viss grupp fiender med så lite förluster som möjligt under en så liten tid som möjligt. Striderna går till liknande en blandn ing av Fallout 1&2 och Fallout 3. Man har ett visst antal Action Points som man kan röra sig med (alltså bara springa så långt AP bär en) och skjuta med. Man kan bara anfalla fiender 1 gång per turn (i ett liknande V.A.T.S system). Efter det är det fiendens turn. Fiender kan skjuta på dig under din turn och du på dem under deras men det gör mindre skada än när man siktar in sig. Grafiken är tecknad i serietidnings typ, som i Dragon Quest VIII. Spelet har fått rätt bra resensioner på de flesta ställen ca 7.5 av 10. Jag ska klart skaffa det så småningom när jag hittar det till ett lite billigare pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Turnbased.... blääääääää Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Turnbased.... blääääääää Gillar du inte turordningsbaserat alls? Typ inte ens Fallout? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Ser bra ut, har dock inget PS3, lite synd att det är PS3-exklusivt, älskar förövrigt turnbased-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Gillar du inte turordningsbaserat alls? Typ inte ens Fallout? Har inte spelat Fallout så jag vene, jag gillar inte turnbased för att jag tycker att när man går in i "battlescreen", välja gubbe och attack, hålla på i menyerna fett mycket förstör "flowet" i spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Har inte spelat Fallout så jag vene, jag gillar inte turnbased för att jag tycker att när man går in i "battlescreen", välja gubbe och attack, hålla på i menyerna fett mycket förstör "flowet" i spel. Alla turordningsbaserade spel är inte såna. T ex är där ingen battlemenu i varken det här spelet eller Falloutspelen och ingen battlescreen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Alla turordningsbaserade spel är inte såna. T ex är där ingen battlemenu i varken det här spelet eller Falloutspelen och ingen battlescreen. Nej men när jag spelade demot så va det i princip jag tog mig gubbe, sprang en bit, siktade, tröck en gång och sen så skjöt gubben av sig själv. Jag dissar inte spelt eftersom det ser otroligt fint ut, och det är säkert bra men jag känner mig så utanför spelet när jag inte får kontrollera allt själv om du förstår vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Har inte testat det. Men blir nog att dra ner demot i dagarna och prova. Det ser rätt mysigt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts