Jump to content

Ett ställe fritt från polisen?


luddee
 Share

Recommended Posts

Jag börjar tycka det är störande att polisen alltid på något sätt får reda på vad man gör. Det räcker med att man är ensam i en gångtunnel och slår någon till döds, så får blir man wanted. Liksom, inget pistolljud och ingen i närheten som ringer till polisen.

Så, är det någon som vet någon speciell ö, eller del av ö/kvarter, där polisen sällan är eller blir efter en om man busar lite?

I partymode är det inga poliser.

Vet inte om nån redan sagt det, orkar inte läsa all den där offtopicen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har snurrat ut för mycket så detta är det sista jag skriver. =)

Jag menar bara att så fort liket hittas kopplas polisen in, oavsett tillgång på vittnen. Och risken finns att du torskar dit även om du har hunnit cykla iväg en rejäl bit.

Edit: Och det är klart att de kan fastställa vilken form av mordvapen det rör sig om, även om själva vapnet inte återfinns. Sedan vad gäller fotavtryck, fingeravtryck, hårstrån, fiber etc. så är det inte realistiskt att du skulle kunna lämna en plats utan spår...

Preskriptionstiden för mord är 10 år, så jo, de kommer att jaga dig under den tiden. Ääven om du tagit dig hela vägen till Långtbortistan.

Du verkar inte fatta vad folk menar va? Dom flesta morden och våldsbrotten löses med hjälp av vittnen, över 90% har jag för mig.

Sen det du pratar om fibrer, finger- och fotavtryck etc är värdelöst om inte polisen har nån att jämföra det med, och det får man genom att förhöra vittnen. Du kan ha alla fingeravtryck och blodspår i världen men har du ingen att jämföra det med så kan du lika gärna ha inget, finns inte gärningsmannen i brottsregistret så är dom spåren värdelösa till ett vittne pekar ut nån.

O vi vet ju hur grymma poliser är på att hitta mördare... Kolla bara Palme...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar inte fatta vad folk menar va? Dom flesta morden och våldsbrotten löses med hjälp av vittnen, över 90% har jag för mig.

Sen det du pratar om fibrer, finger- och fotavtryck etc är värdelöst om inte polisen har nån att jämföra det med, och det får man genom att förhöra vittnen. Du kan ha alla fingeravtryck och blodspår i världen men har du ingen att jämföra det med så kan du lika gärna ha inget, finns inte gärningsmannen i brottsregistret så är dom spåren värdelösa till ett vittne pekar ut nån.

O vi vet ju hur grymma poliser är på att hitta mördare... Kolla bara Palme...

Men för fan. Sluta. Jag tror han förstår det gånger hundra. Och nej, man får inte fiber, finger- och fotavtryck genom att förhöra vittnen. Det kan finnas liknande brott där blodspår etc. har hittats och lagrats då i filer. Om man då söker på det så kan man hitta om samma gärningsman varit någon annanstans och gjort ett annat brott. Sedan kan du gå utifrån det. Självklart hittar du inte personen i fråga direkt, men dina chanser ökas enormt att hitta honom om han gör fler brott.

Sedan kan hans släktingar finnas i databasen och om man har blodprov så visar det direkt om han kan vara släkt med den personen. Så det finns absolut inte bara ett sätt (jämföring) att hitta en gärningsman på. Snarare tiotals om inte hundratals.

Och vad i heldans namn menar du med att ett vittne pekar ut nån? Pekar ut ett fingeravtryck. Ja, GLHF på det. Det lär vara omöjligt. Sedan så tror jag inte ett skit på att 90 % löses med hjälp av vittnen. Möjligtvis på 90-talet och tidigare, men nuför tiden så har vi apparater av alla möjliga slag och kunskap och teknologi så vi nästan inte behöver vittnen längre för att ett brott ska klaras upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...