Jump to content

Är kvinnor jämställda män?


Vice.
 Share

Är kvinnor jämställda män?  

17 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag är säker på att alla känner till feminism, (jämnlikhet mellan könen, för dem med ett mindre vokabulär) så hur många här stödjer det?

Jag skulle nog vilja påstå att jag är en feminist (ej en militant sådan dock) och tycker att det är viktigt att kämpa för jämnlikhet. Än idag finns det många orättvisor, tex vid restaurangbesök. Varför är det nästan en regel att mannen skall betala? Låt tjejen ta upp plånboken och betala...

Men det är tabu att ens ta upp det. Om man låter tjejen betala vid restaurangen så får man nästan blickar som ifrågasätter om man är en man eller ej...

Ett annat ex. är när jag handlar spel. Oftast har jag inte plånboken med mig och det resulterar i att det är Victoria som får betala, för spelet. Nu har vi delad ekonomi så det är strunt samma, men 70% av de gånger hon betalat har jag fått kommentarer fån kassapersonalen, Så som: hehe jasså, tjejen får betala!?

Varpå jag oftast svarar: Ja, jag slår ett slag för jämställdheten.

Varför reagerar folk egentligen?

Eller, att det förväntas att en kille kan koppla in tv:n/videon/etc.

de kommer ofta in till mig i köket från avdelningarnma för att be mig koppla in deras elektronikprylar. Något som jag inte är så duktig på. Visst, oftast fixar jag det, men jag får hålla på att åilla en stund. Varför kan de inte fråga nån av brudarna på avdelningarna?

hur som helst, jag tycker alltså att det på många plan fortfarande är vädigt sterotypt.

För er som fortfarande är förvirrade, den här bilden är nog det ändå som kan hjälpa er förstå vad en kvinna är.

Om någon har dem...så är det en kvinna, oavsett storlek på dem. =D

boobies_1024120_0.jpg

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...