Jump to content

Problem med BMW M3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Ja la in en ny bil BMW M3 som är tune able som gör att man ska kunna styla den. Och den ersätter elegyn den funkade och stylade förut men nu tills idag när jag åkte till mitt garage för att hämta den så fick ja ett Skicka eller skicka inte medelande. Och nu undrar jag vad detta kan berå på kan det vara att jag inte har laggt in handling editior för bilen? Om det nu är det så är frågan när jag kollar i readme filen så ser det ut så här på step 2 step 3 step 4 och step 5:

Step2: VEHICLES.ide line:

562, 	elegy, 	elegy, 	car, 	ELEGY, 	ELEGY,	null,	richfamily,	7,		0, 	0, -1,	0.81,	0.81,		1

--------------------------


Step3: Handling:

ELEGY		 1400 	2800 	2 	0 	-0.2 	-0.24 	70 	0.75 	0.86 	0.48 	5 	300 	50 	5 	R 	P 	8 	0.52 	1 	30 	1 	0.2 	0 	0.25 	-0.1 	0.5 	0.3 	0.4 	0.54 	105000 	40002004 	4400000 	0 	2 	1 	

--------------------------


Step4: Carcols line:

elegy, 124,0, 1,0, 11,0, 116,0, 113,0, 101,0, 1,0, 79,0

--------------------------


Step5: Carmods line:

elegy, exh_a_l, exh_c_l, fbmp_a_l, fbmp_c_l, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_l, rbmp_c_l, rf_a_l, rf_c_l, spl_a_l_b, spl_c_l_b, wg_l_a_l, wg_l_c_l

Och frågan är hur ska jag fixa detta med handling editorn? Jag har kunnat detta förut men nu blev det lite krångligare med denna.

Om det finns nån snäll gose som kan detta bättre så lägger ja upp en RAR fil med Readme filen och min VEHICLES.ide

BMW M3 Tuneable By SuperCarz Team

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag hadde den bilen förr och den va väll inte så svår att lägga in.

du fick väll mer än elegy filerna att byta ut? först måste du byta ut alla filerna i gta3.img som du fick med.

sen ska du helt enkelt gå in i DATA, öppna dom olika filerna som är nämda i read me med notepad och byta ut orginal linjen mot den.

VIKTIGT! när du är i Data filerna så börja med at kopiera orginal filerna till en egen note pad. T.ex gör en txt fil som heter orginal lines och lägg den på ett bra ställ sen skriver du villken bil dom tillhör och klistrar in.

OM du inte gör det och modden inte funkar fårdu rejäla problem! ^_^:) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hadde den bilen förr och den va väll inte så svår att lägga in.

du fick väll mer än elegy filerna att byta ut? först måste du byta ut alla filerna i gta3.img som du fick med.

sen ska du helt enkelt gå in i DATA, öppna dom olika filerna som är nämda i read me med notepad och byta ut orginal linjen mot den.

VIKTIGT! när du är i Data filerna så börja med at kopiera orginal filerna till en egen note pad. T.ex gör en txt fil som heter orginal lines och lägg den på ett bra ställ sen skriver du villken bil dom tillhör och klistrar in.

OM du inte gör det och modden inte funkar fårdu rejäla problem! :rolleyes::mf_doof::teehee:

Det är därför man alltid ska göra en backup av filen innan man ändrar något :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...