Jump to content

Dotr -> TV


Alle090
 Share

Recommended Posts

Tjooo...

Jag har en 12 år gammal teve som jag tänkte koppla in tv:n till. Men för ett tag sen (Med min gammla dator) så slutade färgen att funka.

Då hade jag ett GeForce 5200 FX, Men nu har jag GeForce 6600 GT.

Jag har satt allt som det ska vara, Jag använder en 'Scart-S-video' kabel och signalen ska vara satt på Pal-B svenska. Har även testat med en annan kabel..

Jag har fått det att funka innan, Men nu så vägrar teven visa färg. Jag har dessutom testa alla möjliga signal format så som NTSF-M, NTSF-J, Pal-N, Pal-H o.s.v o.s.v

Vet någon va felet kan vara...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smiter bara in och frågar vad är det exakt för kablar och ev program man behöver för att se film från datorn till tvn, har velat det länge men hittar inte vad det är för kablar och grejor jag ska ha.

Kan dock tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smiter bara in och frågar vad är det exakt för kablar och ev program man behöver för att se film från datorn till tvn, har velat det länge men hittar inte vad det är för kablar och grejor jag ska ha.

Kan dock tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem :unsure:

Theif!! ;)

Först behöver du veta vad du har för utgång på ditt grafik kort. Om du har S-video eller composit eller nåt annat...

Du behöver inge speciella program förutom det du har till ditt grafikkort. Med det programmet ska du kunna ändra inställningar.

Kablarna ska lätt kunna köpas hos typ clas ohlsson eller Kjell.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ofta har TV-Apparaten två AV-lägen varav det ena har stöd för S-Video. Testa att trycka på AV-knappen två gånger.

Skulle inte det fungera kan det bero på din gamla TV. Pröva med kompositkabel istället i så fall (glöm inte att ändra inställningarna på datorn till komposit). >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ofta har TV-Apparaten två AV-lägen varav det ena har stöd för S-Video. Testa att trycka på AV-knappen två gånger.

Skulle inte det fungera kan det bero på din gamla TV. Pröva med kompositkabel istället i så fall (glöm inte att ändra inställningarna på datorn till komposit). >_<

Min 12 år gammla tv har bara en Scart utgång. Den har ingen annan...

Näre det gäller inställningar så har jag hoppat mellan s-video till komposit, från Pal-B svenska till Pal-K arabiska.

Har verkligen testat många olika inställningar när det gäller kabel och signalformat! :(

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min 12 år gammla tv har bara en Scart utgång. Den har ingen annan...

Näre det gäller inställningar så har jag hoppat mellan s-video till komposit, från Pal-B svenska till Pal-K arabiska.

Har verkligen testat många olika inställningar när det gäller kabel och signalformat! :)

Skaffa en sån här:

3576_1003664_0.jpg

Och en kompositsladd. Sen pluggar du in kompositsladden i den gula utgången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Skaffa en sån här:

3576_1003664_0.jpg

Och en kompositsladd. Sen pluggar du in kompositsladden i den gula utgången.

Jag har en sån, och

comp_1003674_1.jpg

Men mitt grafikkort har inte komposit utgång :)

1* VGA 1* DVI 1* S-video

Men det som stör mig är att det funkat innan med denna':

Scart_2_1003674_2.jpg

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixa en sån här då:

31NSZWZQHAL_AA280__1003916_0.jpg

Hahaha, Ännu en kabel ;)

jaja, får kolla om vi har alternativt köpa..

MEn stör mig än på att det funkat innan. Jag tror det har nåt med nVIDIA programvaran do.c för det var strax efter en update till nVIDIA som det fuckade minns jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...