Jump to content

Uppgraderings dax!


Alle090
 Share

Recommended Posts

Jag tänker skaffa ett Uppgraderings-paket inom snar framtid, så jag håller på att spara just nu till detta..

Jag tänker på att priset ska hamna runt 4000. I detta paket jag plocat ihop ska det gå på 4170.80 :- exkl moms :rolleyes:

1. Antec Case Performance One P182 Gun Metal Black without PSU/utan nätagg.

Söker efter ett kallt men ändå stort chassi!

2. MSI P6N SLI-F V2 nForce 650i SLI 4DDR2-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

3. Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Quad :mf_doof:

4. Mushkin SP2-6400+ 2x1024MB (tot. 2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz 5-5-5-15

5. Xilence 420W 12cm Fan REDWING ATX12V V2.0

Mina frågor är då dessa:

1.. Är detta ett bra paket?

2.. (Vad jag ser är alla komplatibla) Nån som ser nåt annat?

Alla förutom Joe Dirt får LÄSA!

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså. Alex. Om du har ett grafikkort äldre än universum så är det ganska onödigt att köpa ny processor och hela köret.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...6B-7D8DDCC89AA2

Men om du tänker... Han har gjort en lista som han vill ha och inte annat... nu frågar han om det är bra... Han frågande om en person som plockar ihop en data åt honom... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men...

1. Jag behövere inte HD eller dvd-spelare

2. Jag ska köpa Graffe kort senare

3. Det paket har inte Q6600 processorn

1. Okay, men det där paketet har jag plockat ihop åt någon annan, det var mer bara menat att visa vad som behövs och vad som är kvalite.

2. Grafikkort*

3. En Quad processor är ganska onödiga pengar idag då det knappt finns något som har stöd för 4 kärnor.

Här har du moderkort att lita på iallafall https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...duct=GIGP35-DS3

Och nätagg https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...uct=CAPSUVX-550

Ska saker och ting funka bra så får man faktiskt hosta upp lite pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Okay, men det där paketet har jag plockat ihop åt någon annan, det var mer bara menat att visa vad som behövs och vad som är kvalite.

2. Grafikkort*

3. En Quad processor är ganska onödiga pengar idag då det knappt finns något som har stöd för 4 kärnor.

Här har du moderkort att lita på iallafall https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...duct=GIGP35-DS3

Och nätagg https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...uct=CAPSUVX-550

Ska saker och ting funka bra så får man faktiskt hosta upp lite pengar.

1. ok?

2. Det var ett slang. Säg fan inte att du aldrig använder nåt sorts slang?

3. Skit snack. Kollar runt lite på på sidor som Thoms hardware och liknade. Dom mesta program som jag har stöjder Quad. Speciellt mitt 3D program Cinema 4D.

Det moderkortet du angav, Varför just det?

Det stödjer inte SLI..

Kanske att jag tar PCU du angav. Men du tror inte att det räcker med 420W?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. ok?

2. Det var ett slang. Säg fan inte att du aldrig använder nåt sorts slang?

3. Skit snack. Kollar runt lite på på sidor som Thoms hardware och liknade. Dom mesta program som jag har stöjder Quad. Speciellt mitt 3D program Cinema 4D.

Det moderkortet du angav, Varför just det?

Det stödjer inte SLI..

Kanske att jag tar PCU du angav. Men du tror inte att det räcker med 420W?

Va fasen babblar du om? Jag visste inte att slang inkluderar att man stavar som en gris. Men back on track. Varför ska du ha SLI? Totalt onödigt då det ibland t.o.m. får sämre prestanda. Och, man kan inte bara kolla på hur många W en nätdel har. Och om du ska köra SLI så räkna med att du får punga ut minst 1000kr på bara nätagget. Och, om du nu verkligen måste uppgradera datorn med den lilla budget du har nu så är det onödigt att köra Quad. Så är det bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va fasen babblar du om? Jag visste inte att slang inkluderar att man stavar som en gris. Men back on track. Varför ska du ha SLI? Totalt onödigt då det ibland t.o.m. får sämre prestanda. Och, man kan inte bara kolla på hur många W en nätdel har. Och om du ska köra SLI så räkna med att du får punga ut minst 1000kr på bara nätagget. Och, om du nu verkligen måste uppgradera datorn med den lilla budget du har nu så är det onödigt att köra Quad. Så är det bara.

Vad fan är ditt problem??? Får han inte ha ett bra moderbord?? Han kanske skaffar SLI funktionen för att skaffa 2 grafik kort lite senare i livet!! Plus att det där med Quad Core:n ... Han kanske behöver den, tex som när han gör 3d modellering! Cinema 4d tar en OTROLIG kraft på processorn när den renderar! Se det så här, Han gör en uppgradering som han kommer kunna uppgradera längs med tiden!

(Ta inte det första personligt men det är lite jobbigt när du tjafsar emot hela tiden)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan är ditt problem??? Får han inte ha ett bra moderbord?? Han kanske skaffar SLI funktionen för att skaffa 2 grafik kort lite senare i livet!! Plus att det där med Quad Core:n ... Han kanske behöver den, tex som när han gör 3d modellering! Cinema 4d tar en OTROLIG kraft på processorn när den renderar! Se det så här, Han gör en uppgradering som han kommer kunna uppgradera längs med tiden!

(Ta inte det första personligt men det är lite jobbigt när du tjafsar emot hela tiden)

Varför göra en tråd om man ändå inte kan ta att man har valt dåliga delar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför göra en tråd om man ändå inte kan ta att man har valt dåliga delar?

Men det är ju det han inte har! Han har inte hur mycket pengar som helst och det där är vad han vill ha... Ett moderbord som han kan fortsätta använda längre fram i tiden och en processor som han kan använda längre fram i tiden... Han har valt skitbra saker för det priset :rolleyes:

Edit: Och han frågade om grejerna passade... Inte att du skulle plocka ihop en hel data åt honom :mf_doof:

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju det han inte har! Han har inte hur mycket pengar som helst och det där är vad han vill ha... Ett moderbord som han kan fortsätta använda längre fram i tiden och en processor som han kan använda längre fram i tiden... Han har valt skitbra saker för det priset :rolleyes:

Men... Ska det vara så fittigt svårt att fatta att det inte är ett bra moderkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va fasen babblar du om? Jag visste inte att slang inkluderar att man stavar som en gris. Men back on track. Varför ska du ha SLI? Totalt onödigt då det ibland t.o.m. får sämre prestanda. Och, man kan inte bara kolla på hur många W en nätdel har. Och om du ska köra SLI så räkna med att du får punga ut minst 1000kr på bara nätagget. Och, om du nu verkligen måste uppgradera datorn med den lilla budget du har nu så är det onödigt att köra Quad. Så är det bara.

Du behöver inte rätta slang. Så om jag skriver Graffekort istället för Grafikkort så är jag en Gris. Väx upp -.-

Anledningen att jag ska ha SLI är att i framtiden ska jag skaffa det. Samtidigt med ett nytt nätagg. Och ja, vissa fall är SLI inte bättre men det får jag bry mig om då. BTW, du svarade inte på min fråga. VARFÖR SKA JAG TA JUST DET MODERKORTET.

Onödigt? Varför då?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver inte rätta slang. Så om jag skriver Graffekort istället för Grafikkort så är jag en Gris. Väx upp--

Anledningen att jag ska ha SLI är att i framtiden ska jag skaffa det. Samtidigt med ett nytt nätagg. Och ja, vissa fall är SLI inte bättre men det får jag bry mig om då. BTW, du svarade inte på min fråga. VARFÖR SKA JAG TA JUST DET MODERKORTET.

Onödigt? Varför då?

För det vore idiotiskt att kasta ut pengar på ett dåligt moderkort?

Här om du nu verkligen MÅSTE ha SLI, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333220

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...