Jump to content

Trojan/w.e. som tagit över datorn?


Marquis
 Share

Recommended Posts

Hur kan man se/ta bort en eventuell trojan eller liknande om man misstänker att man har det?

Har hänt en del skumma grejer när jag varit ute på internet på senaste, hela datorn har i princip hängt sig (segats ner som sjutton) och nod 32 fungerar inte som det ska vid varje uppstart vilket gör att jag måste starta om datorn. Får en del blåskärmar också men det vet jag dock inte vad det beror på, har testat och formatera förut men det har kommit tillbaka igen, vet inte om det kan vara Vistas fel eller nvidiadrivers elller liknande.

Har inte hittat något med vare sig nod 32, Windows Defender, Ad-Aware eller Spybot S&D förutom småskräp som tracking cookies och liknande, och är inte heller säker på att något är fel men det känns lite som det. Vore bra om man kunde få någon klarhet i det hela.. :rolleyes:

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det säkert att ta bort alla filer AVG Anti-Rootkit hittar?

Den fann en "hidden driver file" i system32\drivers och undrar om det är säkert att ta bort den. Sökväg: C:\Windows\System32\Drivers\a455v1cx.SYS

Ingen aning om vad det där är för fil. Det finns inga sökresultat på Google. Men det finns några saker du kan göra.

1. Ladda hem HiJackThis.

2. Scanna datorn med HiJackThis och spara loggen.

3. Registrera dig hos CastleCops och lägg upp din Hijackthis logg där, så dom kan analysera din logg och hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...