Jump to content

Integrerat grafikkort


mR.unicoRn^
 Share

Recommended Posts

Köpte en dator för nåt år sedan. Grafikkortet sög redan då, och nu är det bud på att byta ut det.

Det jag funderar över är om man kan byta ut ett Integrerat Grafikkort?

och isåfall, vilket ska jag köpa?

Det grafikkortet jag har nu heter ATI RADEON XPRESS 200 Series.

och om jag inte missminner mig så är det 128 Mb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en dator för nåt år sedan. Grafikkortet sög redan då, och nu är det bud på att byta ut det.

Det jag funderar över är om man kan byta ut ett Integrerat Grafikkort?

och isåfall, vilket ska jag köpa?

Det grafikkortet jag har nu heter ATI RADEON XPRESS 200 Series.

och om jag inte missminner mig så är det 128 Mb.

Du kan inte byta ut ett Integrerat grafikkort. Men du kan ersätta det. Datorn känner av om du lagt in nåt nytt grafik kort och slutar då använda det Integrerat grafikkortet.

Vet du vilka specefikationer ditt moderkort har??

EDIT: DAMM U BooMER

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte byta ut ett Integrerat grafikkort. Men du kan ersätta det. Datorn känner av om du lagt in nåt nytt grafik kort och slutar då använda det Integrerat grafikkortet.

Vet du vilka specefikationer ditt moderkort har??

EDIT: DAMM U BooMER

FEL!!! :unsure: Min kompis har en dell dator med intergrerat grafikkort... Han köpte ett nytt grafikkort men då funkade inte kortet!!!! Utan han var tvungen att ställa om det inne i BIOS:en!! höhö vad jag är smart :unsure:

Ontopic: Som sagt... Bäst att köpa ett nytt grafikkort :mf_doof: jag tror inte att Intergrerade är lika bra som PCI-E/AGP kort ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FEL!!! :unsure: Min kompis har en dell dator med intergrerat grafikkort... Han köpte ett nytt grafikkort men då funkade inte kortet!!!! Utan han var tvungen att ställa om det inne i BIOS:en!! höhö vad jag är smart :lol:

Märkes dator är BAJS....

Jag snackar styck köp :mf_doof:

Ontopic: Som sagt... Bäst att köpa ett nytt grafikkort :unsure: jag tror inte att Intergrerade är lika bra som PCI-E/AGP kort ?

Snabbare kanske i och med att det redan sitter på moderkortet. Bättre: NEJ, Dom är ju oftas bara budget kort..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...