Jump to content

Datorn fryser och visar pixelfel


Boomer
 Share

Recommended Posts

Har försökt på en hel del forum men inte fått något svar som direkt hjälpt, tänkte att jag kan försöka här iallafall.

Jag har ju skaffat ny dator som några av er vet, och den funkar jätte bra. Förutom i just Medal of Honor Airborne och UT3 (än så länge). Efter ca 30 minuters spelande så fryser spelet och det kommer upp massa pixelfel på skärmen (se bild). Kortet ligger på mellan 60-75 grader under spelande och är inte alls speciellt högt, då det låg runt 80-85 tills jag höjde fläkthastigheten. Kortet är inte heller klockat. Någon som har minsta lilla idé hur detta skulle kunna åtgärdas? Skulle bli evigt tacksam.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/7gq1en1p1vyh.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, och det var faktiskt ett väldans onödigt inlägg och hjälper inte min situation. Hoppas du förstår. Jag är ganska nere nu, har väntat på dator väldigt länge och sen när man får den så börjar skiten strula.

Jag vet hur det känns. Har du alla extra strömsladdar i grafikkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet hur det känns. Har du alla extra strömsladdar i grafikkortet?

Tog en liten titt och den satt faktiskt lite löst. Tryckte till den och ska kolla om det hjälpte imorgon.

Tack.

@Edit; Gjorde ett litet test och det blev ingen skillnad. Får höra av mig till db imorgon.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får texturfel från ställen som rendreras långt bort, men det är inget som jag stör mig på (Se länk längre ner. Dock är det inte ens hälften så mycket som hans.) Egentligen borde jag skicka tillbaka mitt kort, men eftersom jag inte vet om jag orsakat det själv eller inte så kan jag väl lika gärna vänta tills lageret av 8800GTS tar slut och hoppas att jag får ett 8800GT/nya 8800GTS? Vad säger ni?

http://www.youtube.com/watch?v=HT_DrDmkNfQ

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Doktorn; Drivers som krånglar skulle jag tro. Jag börjar tro att det är något åt det hållet för mig med, eftersom jag kan spela andra spel perfekt.

Det kan ju iofs stämma. Jag hade katastrofala CP-artefakter i Dark Messiah med vissa shaders/partiklar, sedan fungerade det när jag uppdaterade drivarna. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okay, skicka tillbaka kortet då vetja.

Förövrigt så måste jag fråga. Är det inte lite konstigt att datorn stannar upp bara för att det är fel på grafikkortet. Borde inte det typ vara fel någon annanstans då?

Grafiken har ju ändå mycket att säga till om..

Te.x Drivrutiner.. Dom kan ju låsa datorn :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...