Jump to content

Bildprocessor till TV:n


R2D2
 Share

Recommended Posts

Nu är det så här att min far har köpt sig en HDTV-box från Canal Digital. Den gamla dog och då var det lika bra att köpa något som duger i framtiden. Den är jättebra, har hårddiskinspelning och HDTV-kanalerna är sjukt snygga (man vill inte gå tillbaka). Det finns dock ett problem: Standard-TV-kanaler. Dom sträcks inte ut för att visas på hela TV:n utan som ligger där i mitten med en svart ram runt.

Det går att lösa om man stänger av HDTV-läge och byter till scart, men sånt är för omständigt för att göra varje gång. Det verkar nämligen som att TV:n vi har inte kan zooma in HDMI-signaler.

Därför tänkte jag att det kanske vore smart att köpa någon sådan bildprocessor som går mellan TV:n och boxen. Jag har inte direkt hittat någon att köpa här i Sverige men jag har då och då sett sådana på amerikanska sidor. Det kanske inte är någon stor marknad, men det låter som en bra lösning. Det jag vill ha då är en låda som tar emot minst 1 HDMI-kabel, kan förstora bilden så att en vanlig 480i-bild sträcks ut som en 720p-bild. Finns det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...