Jump to content

hets mot forumiter!


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

tjenna jag läste på pc gamer forumet och lilla bennet skrev nått som hultan måste ta till sig! läs:

Hej alla,

På förekommen anledning postar jag här en liten påminnelse, med en extra fingervisning om textraden med hets mot folkgrupp.

Det har dykt upp lite sådant här på sistone, och händer det en gång till så stänger vi ner hela sidan. Gör inte vi det, så kan Lagen göra det, nämligen. Detta är INTE acceptabelt, och inte föremål för någon som helst diskussion! Har ni minsta lilla tvekan om det ni skriver kan tolkas in i ovanstående, eller tror/vet ni att någon kan känna sig kränkt, behåll då den åsikten för er själva. Den som bryter mot detta kommer omedelbart att bannas - permanent.

Läs:

I Sverige finns något som kallas "Sveriges Rikes Lag", och faktum är att denna bok och dess innehåll gäller här, då servern står på svenskt territorium. Alltså: saker som (i yttrandefrihetens namn) är uppenbart olagliga att säga/skriva/trycka/etc. är också totalförbjudna här. Till detta hör exempelvis hets mot folkgrupp (och detta gäller inte bara judar och människor med annat etnicitet än den "ursprungssvenska", utan även kommunister, homosexuella, banktjänstemän etc. inkluderas på detta forum i denna beteckning), uppmuntran till brott etc. Använd sunt förnuft. Var snälla mot varandra.

den här lagen är väldigt väldigt bra den betyder att man inte får reta varan eller hota eller nått sådant i ett forum eller en sida. För annars så kanske hultan inte får ha gtasajten nå mer :o

Redigerad av Wild_hawk
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte man behöver se så allvarligt på det... :o

Skulle vara konstigt om svenska staten gick in och stänga ner GTAsajten bara för att någon bråkade i forumet...

De som bråkar får dessutom en varning och blir satta i hybernating.

ok, bra.. för jag blev litte orolig man ser rätt så många fighter här :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...