Jump to content

Roliga data grejer


Remoob
 Share

Recommended Posts

Om man har tur är inget BIOS-lösenord satt (eller att CD-boot är före HDD), då kirrar man en live-CD av valfri linuxdist, och ett USB-minne. Sedan bootar man det, kopierar över SAM-filerna, och får fram lösenorden för alla konton på en annan dator via SAMinside om du har tur.

Detta går dock bara om skolan har risig säkerhet, i vår skola hade administratören samma lösenord på lokal admin, BIOS och adminkontot för hela skolan...

Om man blir blockad kan man skapa nya konton genom CMD.

net user användarnamn lösenord /add

Man måste dock logga in som lokal användare.

Alltid lika roligt när datorlärarna drog upp startmenyn för att se användaren Benito Mussolini.

>_< , årets jag-förstog-inte-ett-skit-post?

---

Hur som helst, ska testas >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där ni sa om att man går in i KÖR och skriver cmd eller vad det var. Hur får ja fram KÖR saken för vi har en sån där liten data från HP. Som ser ut som en liten låda som laggar som fan om man ska spela eller kolla på youtube. Som står inlåst i en liten box. Så ja undrar hur får man fram KÖR saken. Och vi har inloggnings uppgifter man måste ange.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har vi självklart den härliga NETSEND >_< '

En kompis till mig blev nästan bannad för att ha skrivit Hej till alla datorerna med Messenger igång >_<

EDIT: Har ni inga andra härliga tips >_<?, typ som exempelvis, kunna logga in på andras konton?

Vi hade Novell så vi kunde skicka en del :mf_doof:

Min kompis gick till min andra kompis dator och skrev något i stil med "alla judar ska dö" till alla datorer. Han fick prata med rektorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öppna anteckningar, skriv

command.com

Spara som valfritt.bat

Om inte det funkar så är det jobbigt.

Det där ni sa om att man går in i KÖR och skriver cmd eller vad det var. Hur får ja fram KÖR saken för vi har en sån där liten data från HP. Som ser ut som en liten låda som laggar som fan om man ska spela eller kolla på youtube. Som står inlåst i en liten box. Så ja undrar hur får man fram KÖR saken. Och vi har inloggnings uppgifter man måste ange.

där har du!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...