Jump to content

Half-life


Vice.
 Share

Recommended Posts

Håller på att spela Half-life och har fastnat.

Gaah får panik, så om nån vet vad man skall göra så hjälp mig gärna.

Jag har kollat en walkthrough och jag skall tydligen öppna en lucka, genom att slå på den, men det funkar inte.

Jag måste missa nått... :/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska få brännkammaren att fungera, så du kan bränna ihjäl bestarna. :confused: Ta dig ut i själva brännkammaren där monstrerna är (kom ihåg att hålla dig hukad när du förflyttar dig, annars hör de var du är) och klättra ned en eller två våningar. Det finns en dörr där som jag tror är övertäckt med brädor, som du måste ta dig igenom för att komma vidare. Tyvärr krävs det våld för att komma igenom, och det hörs av tentaklarna, men kom ihåg att du kan distrahera dem med handgranater (tänk smart och var smidig, det är lite knepigt). Sedan tar du dig bara ut genom silot och dit banan leder dig, så kommer du till ett pussel som krävs för att brännkammaren ska fungera. När du löst det pusslet tar du dig tillbaka till silot och brännkammaren, klättrar ned yttligare en våning och kommer till yttligare en dörr du måste ta dig igenom. Och efter den kommer pussel nummer två som du måste lösa... Efter det tar du dig tillbaka till silot/brännkammaren, klättar längst upp till kontrollrummet (som du kom ifrån från början, där en forskare blev finspetsad av en tentakel) och kör igång brännkammaren. And then just sit back and enjoy the fireworks! yes_645834_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är att man skall starta en fläkt, och sedan starta strömmen.Jag startade strömmen först, och nu vet jag inte om det är en bugg som gör att jag inte kan öppna luckan eller om jag är vid fel lucka. :/Men det står:Open the silo entrance and shoot the mawman on the bridge. Follow the corridorto a ladder. At the bottom there are two mawmen. Shoot them from above or usea precious grenade. Go down the ladder and smash open the hatch. Proceed downthe ladder and you should find yourself in a tunnel with water on the floor. Stay on the pipe and go left at the fork. Climb up the ladder and shoot the mawman at the top. Grab some grenades from the side room and open the door ahead with the keypad. Shoot the two mawmen and climb down the ladders. Pressthe button down by the base of the large fan and immediately climb up past the swinging fan blades.Så här ser luckan ut:

Åhh så dåligt!Man skulel sitta på knä för att kunna slå sönder gallret! ><5 timmar på en sån simpel sak.... :confused::wub::D:doh:g0a1rbsgp85e.jpg

Jag lånar tråden lite...

Hur fuskar man i Half Life?

Har försökt men fusken aktiveras aldrig...

typ:

-Sv_cheats 1

Sv_cheats on

-impulse 101

För att kunna fuska måste du ha en consoll:Half-Life Command line parameters To enter these codes you must edit the Half-Life icon on your START menu. 1. Right-click on the START icon on the Windows task bar. 2. Click on OPEN. 3. Find the Half-Life icon and right-click on it. 4. Click on PROPERTIES. 5. Add the desired parameter to the end of the field that says TARGET or CMD_LINE. For example, to enable developer's mode you would change the line to read: "C:\Sierra\Half-Life\hl.exe -console"

"" ska du INTE skriva in

Startmenyn---->Half-life----->högerklicka---->egenskaper----->lägga till -console efter C:\SIERRA\Half-Life\hl.exe

Det skall vara ett mellanrum mellan .exe och -console

så här:

C:\SIERRA\Half-Life\hl.exe -console

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att kunna fuska måste du ha en consoll:Half-Life Command line parameters To enter these codes you must edit the Half-Life icon on your START menu. 1. Right-click on the START icon on the Windows task bar. 2. Click on OPEN. 3. Find the Half-Life icon and right-click on it. 4. Click on PROPERTIES. 5. Add the desired parameter to the end of the field that says TARGET or CMD_LINE. For example, to enable developer's mode you would change the line to read: "C:\Sierra\Half-Life\hl.exe -console"

"" ska du INTE skriva in

Startmenyn---->Half-life----->högerklicka---->egenskaper----->lägga till -console efter C:\SIERRA\Half-Life\hl.exe

Det skall vara ett mellanrum mellan .exe och -console

så här:

C:\SIERRA\Half-Life\hl.exe -console

Men jag har Steam Half Life...

Men det där har jag redan försökt. Såg det på den första sida om Hal Life fusk... :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...