Jump to content

Kim Novak badade aldrig i genesarets sjö


W@ll@
 Share

Recommended Posts

Har nyss läst ut boken och tyckte de nvar väldigt bra. Nesser nämner aldrig vem som bödade kanon-berra men vem tror ni att det är ni som läst boken. Själv tror jag att det var erik eftersom han tänker att den är lite lättare än han kommer ihåg, och de hade inte använt den när de byggde bryggan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boken tillhör bland de bästa jag läst och visst blir man lite arg när man inte vet vem som mördade honom.

Nu var det ett tag sen, men var det Edmund och Erik som var huvudpersonerna? Erik som låg med Ewa i slutet?

I alla fall, jag tror det är Erik. Han var ju i stort sett kär i Ewa och hatade kanon-berra och jag kan inget annat än tro att det är han. Kommer heller inte ihåg det här med släggan, men i filmen ser man att Erik kastade i släggan i slutet och av den slutsatsen, så drar jag det att han är mördaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen favoritbok direkt. Men det finns ju två teorier som båda håller:

1. Edmund gjorde det. Jag menar, han berättade antagligen platsen där släggan låg precis innan han dog för Erik och för att rädda sin väns rykte som präst etc. så gjorde han sig av med beviset.

2. Erik gjorde det. Det sista Edmund sa kan ha varit att han visste att det var han och i fall han skulle ha berättat det för någon annan var erik tvungen att göra sig av med beviset.

Båda kan stämma och det är nog författarens avsikt.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boken tillhör bland de bästa jag läst och visst blir man lite arg när man inte vet vem som mördade honom.

Nu var det ett tag sen, men var det Edmund och Erik som var huvudpersonerna? Erik som låg med Ewa i slutet?

I alla fall, jag tror det är Erik. Han var ju i stort sett kär i Ewa och hatade kanon-berra och jag kan inget annat än tro att det är han. Kommer heller inte ihåg det här med släggan, men i filmen ser man att Erik kastade i släggan i slutet och av den slutsatsen, så drar jag det att han är mördaren.

Va fan har de inte tagit med det i filmen för.

-------

Nåväl, har alltid tänkt att det skulle ha varit Erik men när P-C skrev

1. Edmund gjorde det. Jag menar, han berättade antagligen platsen där släggan låg precis innan han dog för Erik och för att rädda sin väns rykte som präst etc. så gjorde han sig av med beviset.

Så fick jag mig allt en funderare, tror mer på det faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...