Jump to content

Hittar inte trådlös nätverksanslutning


kobbe
 Share

Recommended Posts

Hej, har precis formaterat en kompis bärbara dator och vi får inte igång den trådlösa nätverksanslutningen.

Har sökt som en tok på google med inte hittat något, så vi vänder oss till er hjälpsamma forumiter som jag hoppas kunna detta.

Alltså i mappen nätverksanslutningar ska det finnas en ikon med "anslut till det trådlösa nätverket" med den finns inte där efter att vi formaterat datorn. Datorn har inbygt nätverkskort. Har testat nästan allt! inget fungerar.

Alltså, jag vill ha en trådlös nätverksanslutning i mappen nätverksanslutingar.

Det enda som finns i den mappen är nu:

1394-anslutning

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, har precis formaterat en kompis bärbara dator och vi får inte igång den trådlösa nätverksanslutningen.

Har sökt som en tok på google med inte hittat något, så vi vänder oss till er hjälpsamma forumiter som jag hoppas kunna detta.

Alltså i mappen nätverksanslutningar ska det finnas en ikon med "anslut till det trådlösa nätverket" med den finns inte där efter att vi formaterat datorn. Datorn har inbygt nätverkskort. Har testat nästan allt! inget fungerar.

Alltså, jag vill ha en trådlös nätverksanslutning i mappen nätverksanslutingar.

Det enda som finns i den mappen är nu:

1394-anslutning

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Om du trycker Windows knappen+ Pause|brake -> Maskinvara -> enhetshanteraren ->Nätverkskort

Vad finns där?

EDIT: Vilket OS?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...GetDown=false#1

Realteks drivrutiner tyckte jag lät som en bra idé, men jag har aldrig haft något med trådlösa nätverk att göra (tack för det) så jag vet inte vad man behöver för att få det att fungera.

Nu är den installerad, det är ingen skillnad mot förut.

Om du trycker Windows knappen+ Pause|brake -> Maskinvara -> enhetshanteraren ->Nätverkskort

Vad finns där?

EDIT: Vilket OS?

Det finns bara dom två sakerna som jag skev tidigare. OS? är väl operativsystem?

Det är en fujitsu siemens Pa 1510

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en skiva som det skot något konstigt på och på skivan fanns det drivrutiner till något annan kort som inte stog där, allt löste sig nästan...

har nu fått en trådlös anslutniong där, men kan inte komma in på det trådlösa nätverket. En annan bärbar kan det. ska försöka fixa det snart, men tack ändå! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Jag behöver samma hjälp, precis samma gäller mig jag har också formaterat om datorn och nu får jag inte upp det trådlösa, Jag har NVIDIA nForce Networking controllers 1 och 2 och som står på enhetshanteraren, och det jag får upp på nätverksanslutningar är 2 lokala nätverk och 1394 anslutning. Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver samma hjälp, precis samma gäller mig jag har också formaterat om datorn och nu får jag inte upp det trådlösa, Jag har NVIDIA nForce Networking controllers 1 och 2 och som står på enhetshanteraren, och det jag får upp på nätverksanslutningar är 2 lokala nätverk och 1394 anslutning. Hur ska jag göra?

Testat att ladda ner drivrutiner till de trådlösa från moderkortstillverkarens hemsida?

Eller har du nån cdskiva du fick med när du köpte den?

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...